Υπάρχει μια βαθύτερη και πνευματικότερη πλευρά αυτής της αλήθειας, την οποία δεν έθιξα ακόμη. Είναι κάτι, το οποίο συνήθως δεν παρουσιάζεται σε πρώιμο στάδιο της χριστιανικής ζωής, και όμως είναι απαραίτητο να ξέρει κάθε πιστός, ποια είναι τα προνόμια τα οποία τον περιμένουν. Υπάρχει μια εμπειρία, στην οποία οδηγείται ο πιστός μέσω ειλικρινούς υπακοής, και με την οποία θα ξέρει, ότι η υπακοή οδηγεί στο θάνατο – με μαθηματική ακρίβεια όπως στον Κύριό του.
Ας δούμε, τί σημαίνει αυτό.
Στη ζωή του Κυρίου μας η αντίσταση ήταν πλήρης και τέλεια εναντίον της αμαρτίας και του κόσμου. Ενώ η τελική του απελευθέρωση από τους πειρασμούς τους και η νίκη Του πάνω στην εξουσία τους – η υπακοή Του – δεν είχε ολοκληρωθεί, μέχρι να πεθάνει ως προς την επίγεια ζωή. Σ’ αυτό το θάνατο παρέδωσε τη ζωή Του με πλήρη υπακοή στα χέρια του Πατρός, περιμένοντάς Τον να Τον αναστήσει. Δια του θανάτου Του έλαβε το πλήρωμα της νέας ζωής και της δόξας Του. Αποκλειστικά δια του θανάτου Του, αφήνωντας τη ζωή την οποία είχε, μπορούσε να Τον εισάγει η υπακοή στην δόξα του Θεού.
Ο πιστός έχει μερίδιο μαζί με τον Χριστό σ’ αυτό το θάνατο ως προς την αμαρτία. Ως συνέπεια άγνοιας και απιστίας ίσως να έχει κάνει λίγες εμπειρίες αυτού. Εάν το Άγιο Πνεύμα τού αποκαλύψει, τί κατέχει εν Χριστώ, και εάν το αποκτήσει εν πίστει, τότε το Πνεύμα ενεργεί μέσα του το ίδιο φρόνημα, το οποίο είχε ο Χριστός στο θάνατό Του. Στον Χριστό υπήρχε μια πλήρης αποστροφή από τη ζωή Του, μια τέλεια παράδοση του πνεύματός Του στα χέρια του Πατρός. Αυτή ήταν η τέλεια εκπλήρωση της εντολής του Πατρός Του: παράδωσε την ζωή σου στα χέρια μου. Από την πλήρη αυταπάρνηση του τάφου εισήλθε στην δόξα του Πατρός.
Ο πιστός είναι μέτοχος αυτού του γεγονότος. Βρίσκει, ότι μέσα στην πιο ανεπιφύλακτη υπακοή δια του Πνεύματος του Θεού υπάρχει ένα κρυφό στοιχείο του εγώ και της ιδιογνωμοσύνης. Επιθυμεί ν’ απελευθερωθεί απ’ αυτό. Ο Λόγος του Θεού διδάσκει, ότι αυτό μπορεί να συμβεί μόνο μέσω του θανάτου. Το Πνεύμα τον βοηθάει ν’ αποδεχθεί πλήρως, ότι έχει πεθάνει πράγματι εν Χριστώ ως προς την αμαρτία και ότι η δύναμη αυτού του θανάτου είναι ικανή να ενεργήσει μέσα του. Καθίσταται πρόθυμος να είναι υπάκουος μέχρι θανάτου, μέχρι αυτό τον πλήρη θάνατο ως προς τον εαυτό του, ο οποίος πραγματικά τον εκκενώνει. Εδώ βρίσκει τέλεια είσοδο στη ζωή του Χριστού.
Να δει την αναγκαιότητα αυτού του τελείου θανάτου ως προς τον εαυτό του, να είναι πρόθυμος γι’ αυτό και να εισαχθεί στην πλήρη εκκένωση του εαυτού και ταπεινότητα του Κυρίου Ιησού – αυτό είναι το ανώτερο δίδαγμα, το οποίο έχει να μάθει η υπακοή μας, αυτή είναι στην πραγματικότητα η αρμοστή στον Χριστό υπακοή μέχρι θανάτου.
Εδώ δεν υπάρχει χώρος να το αναλύσουμε περισσότερο. Σκέφτηκα απλώς, ότι θα ήταν καλό να πούμε αυτά σχετικά μ’ αυτό το δίδαγμα, το οποίο ο Θεός ο Ίδιος – στον καιρό Του – θα διδάξει σε όσους είναι ολωσδιόλου πιστοί.
Συνεχίζεται…
A. Murray Μετ.: Ιωνάς Ζάϊντελ για τα Xristianikanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου