Κεφ.μ1- ΚΑΙ μετά τα πράγματα ταύτα, ο οινοχόος του
βασιλέως της Αιγύπτου, και ο αρτοποιός ημάρτησαν εις τον κύριον αυτών τον βασιλέα
της Αιγύπτου. 2- Και ωργίσθη ο Φαραώ κατά
των δύο αυλικών αυτού, κατά του αρχιοινοχόου, και κατά του αρχισιτοποιού. 3- Και έβαλεν αυτούς υπό φύλαξιν, εν τω οίκω του
άρχοντος των σωματοφυλάκων, εις την οχυράν φυλακήν, εις τον τόπον όπου ο Ιωσήφ ήτο πεφυλακισμένος.
- Αυτή η φυλακή ήταν κοντά στο
παλάτι. Ξεκίνησε ο Θεός από κάτω για να τον βγάλει επάνω. Το ίδιο θα κάνει και
με μας. Έτσι εργάζεται ο Θεός. Από τα χαμηλά προς τα ψηλά. Δεν θα μας βάλει
κατευθείαν με ένα άλμα να γίνουμε βασιλιάδες. Σε κάθε τέτοια περίπτωση δεν
γίνονται καλοί βασιλιάδες.
- Ο αρχιτρίκλινος στα
εβραϊκά σημαίνει Αυτός που δίνει κρασί.
Ήταν άνθρωπος υψηλής
εμπιστοσύνης. Προστάτευε τον Φαραώ από δηλητηριάσεις. Έστυβε τα σταφύλια
μπροστά στα μάτια του και έπινε πάντα πρώτος εκείνος.
Ο Νεεμίας είχε αυτή την θέση
ενώπιον του Αρταξέρξη.
- Ακόμα και μέσα στην φυλακή ο
Ιωσήφ υπηρετεί.
- Στο 5ο εδάφιο λέει:
ο καθένας με το ενύπνιο του και
κάθε ένα ενύπνιο με την ερμηνεία του.
- Στο 8ο εδάφιο
βλέπουμε ότι ο Ιωσήφ με χάρη και εξουσία, δίνει την δόξα πρώτα απ’ όλα στον
Θεό. Το ίδιο έκανε και ο Δανιήλ. Το ίδιο να κάνουμε κι εμείς. Όταν μας δίνει
κάτι να κάνουμε, να δίνουμε την δόξα στον Κύριο, να μην θεωρήσουμε τον εαυτό
μας «ως κάτι». Έτσι είμαστε ασφαλείς.
- Υπάρχει ένα πολύ καλό γυμνάσιο
που πρέπει να κάνουμε κάθε μέρα. Ιδιαίτερα μετά από κάθε φορά που κάνουμε κάτι
για το έργο.
Να πηγαίνουμε στον Κύριο και να
Του δίνουμε όλη τη δόξα. Να τακτοποιήσουμε την καρδιά μας, να ησυχάσουμε και να
μην φοβόμαστε.
Όταν το κάνουμε αυτό, όταν τα
παίρνουμε όλα και τα δίνουμε από μόνοι μας πίσω στον Κύριο, για να πάρει ο Θεός
όλη τη δόξα, τότε θα μας δώσει χίλιες φορές παραπάνω απ’ ότι έχουμε. Δεν
πρόκειται ποτέ να μας στερήσει κάποια ευλογία, επειδή η καρδιά μας είναι
εντάξει απέναντι Του. Αυτό περιμένει ο Θεός.
Ίσως έρθουν άνθρωποι για να μας
επαινέσουν. Να το δεχθούμε ταπεινά και μετά να πούμε το ευχαριστώ στον Κύριο.
- Ο Θεός λοιπόν γνωρίζει τα
πάντα και ιδιαίτερα αυτά τα προφητικά όνειρα.
Ιωα.ιβ49- Διότι εγώ απ’ εμαυτού δεν ελάλησα, αλλ’ ο
πέμψας με Πατήρ, αυτός μοι έδωκεν εντολήν, τι να είπω, και τι να λαλήσω×
Κριτικό ιβ49- ότι εγώ εξ
εμαυτού ουκ ελάλησα, αλλ’ ο πέμψας με πατήρ αυτός μοι εντολήν δέδωκεν τι είπω
και τι λαλήω.
Ο Ιωσήφ ένοιωθε το χρίσμα του Θεού
πάνω του. Ένοιωθε ότι μπορούσε να τους πει την ερμηνεία.
- Εδώ φανερώνεται ότι ο
αρχιοινοχόος θα αποκατασταθεί.
- Οι τρεις κλάδοι είναι τρεις
ημέρες. Αυτό ο Ιωσήφ το είπε με λόγο γνώσεως. Δεν μπορούσε με κάποιο φυσικό
τρόπο να υποθέσει κάτι πάνω σ’ αυτό που εξηγούσε. Του το έδωσε ο Θεός.
- Τυπολογικά, τα σταφύλια που
στύβονται και βγαίνει ο χυμός, συμβολίζουν την έκχυση του Πνεύματος, που έχει
σαν αποτέλεσμα την ελευθερία από την φυλακή του κόσμου, της αμαρτίας.
Χύθηκε το αίμα του Χριστού και
την 3η ημέρα, με την ανάσταση Του, εμείς ελευθερωθήκαμε. Επίσης, η 3η
ημέρα είναι η 7η Χιλιετία, από την Αρπαγή και μετά.
Κεφ.μ14- πλην ενθυμήθητι με, όταν γείνη εις σε το
καλόν× και κάμε, παρακαλώ, έλεος
προς εμέ, και ανέφερε περί εμού προς τον Φαραώ, και εξάγαγε με εκ του οίκου
τούτου× 15- επειδή τη αληθεία εκλέφθην εκ της γης των
Εβραίων× και εδώ πάλιν, δεν έπραξα
ουδέν ώστε να με βάλωσιν εις τον λάκκον τούτον.
- Ο Ιωσήφ του ζητάει, καθώς θα
πιέζει τα σταφύλια να τον θυμηθεί.
Αυτό μας οδηγεί στην Κοινωνία: Τούτο κάμνετε εις την ανάμνηση Μου…
Ο Κύριος μας ζητάει να θυμόμαστε
τον θάνατο Του.
Κεφ.μ16- Και
ιδών ο αρχισιτοποιός ότι η εξήγησις ήτο καλή, είπε προς
τον Ιωσήφ, Και εγώ είδον εις το όνειρον
μου, και ιδού τρία κάνιστρα λευκά επί της κεφαλή μου×
17- εν δε τω κανίστρω τω ανωτέρω ήσαν εκ πάντων των φαγητών του Φαραώ, της τέχνης του αρτοποιού× και τα πτηνά έτρωγον αυτά εκ του κανίστρου, επάνωθεν
της κεφαλής μου. 18- Και αποκριθής ο
Ιωσήφ, είπεν, Αύτη είναι η εξήγησις
τούτου× Τα τρία κάνιστρα είναι
τρεις ημέραι× 19- μετά τρεις ημέρας ο Φαραώ θέλει υψώσει την
κεφαλήν σου επάνωθεν σου, και θέλει σε κρεμάσει εις ξύλον, και τα πτηνά θέλουσι
φάγει την σάρκα σου επάνωθεν σου.
- Ο αρχισιτοποιός είδε
διαφορετικά είδη φαγητών της τέχνης του αρτοποιού. Ο άνθρωπος αυτός, αντί να
φυλάξει τον σπόρο του Θεού, άφησε να έρθουν τα πετεινά του ουρανού να τον
κλέψουν. Γι’ αυτό τιμωρήθηκε.
- Του είπε ότι θα κρεμαστεί στο
ξύλο, που συμβολίζει την κατάρα.
Γαλ.γ13- Ο Χριστός εξηγόρασεν ημάς εκ της κατάρας
του νόμου, γενόμενος κατάρα υπέρ ημών×
διότι είναι γεγραμμένον, «Επικατάρατος πας ο κρεμάμενος επί ξύλου.»
Κριτικό γ13- Χριστός ημάς
εξηγόρασεν εκ της κατάρας του νόμου γενόμενος υπέρ ημών κατάρα, ότι γεγραπται, Επικατάρατος
πας ο κρεμάμενος επί ξύλου,
Κεφ.μ20- Και την τρίτην ημέραν, ημέραν των γενεθλίων
του Φαραώ, έκαμε συμπόσιον εις πάντας τους δούλους αυτού×
και ύψωσε την κεφαλήν του αρχιοινοχόου και την κεφαλήν του αρχισιτοποιού μεταξύ των δούλων αυτού.
21- Και τον μεν αρχιοινοχόον αποκατέστησεν εις την οινοχοΐαν αυτού, και έδωκε το ποτήριον εις την χείρα του Φαραώ×
22- τον δε αρχισιτοποιόν εκρέμασε× καθώς εξήγησεν ο Ιωσήφ εις αυτούς.
23- Ο αρχιοινοχόος όμως δεν ενεθυμήθη τον Ιωσήφ, αλλά ελησμόνησεν αυτόν.
και ύψωσε την κεφαλήν του αρχιοινοχόου και την κεφαλήν του αρχισιτοποιού μεταξύ των δούλων αυτού.
21- Και τον μεν αρχιοινοχόον αποκατέστησεν εις την οινοχοΐαν αυτού, και έδωκε το ποτήριον εις την χείρα του Φαραώ×
22- τον δε αρχισιτοποιόν εκρέμασε× καθώς εξήγησεν ο Ιωσήφ εις αυτούς.
23- Ο αρχιοινοχόος όμως δεν ενεθυμήθη τον Ιωσήφ, αλλά ελησμόνησεν αυτόν.
- Τυπολογίες:
1) Οι λόγοι του Ιωσήφ
εκπληρώθηκαν ακριβώς όπως είπε, όπως και οι λόγοι του Ιησού ακριβώς.
2) Ο αρχιοινοχόος και ο
αρχισιτοποιός, είναι αιγύπτιοι, άνθρωποι του κόσμου. Όλοι μας γεννηθήκαμε στον
κόσμο αυτό και ήμασταν κάτω από την κυβέρνηση αυτού του κόσμου.
3) Ήρθαν όμως σε επαφή με
τον Ιωσήφ, όπως κι εμείς ήρθαμε σε επαφή με τον μεγαλύτερο Ιωσήφ.
4) Ορισμένοι
ελευθερώνονται από την φυλακή για να δώσουν ζωή και χαρά. Την χαρά του Θεού,
τον οίνο του Θεού. Δίνουμε στον κόσμο το αίμα της θυσίας, το αίμα του
καθαρισμού, τα πιεσμένα σταφύλια, το οποίο μετά, γίνεται μέσα μας Πνεύμα και
Ζωή.
5) Το πρόβλημα όμως είναι
ότι ορισμένοι άλλοι, παρόλο που έρχονται σε επαφή με τον Χριστό, χάνουν την
επαφή τους, δεν ανοίγουν τον εαυτό τους στο να φυλάξουν και να τηρήσουν τον
Λόγο του Θεού, αλλά αφήνουν τον διάβολο να Τον αφαιρέσει να έτσι οι άνθρωποι
αυτοί τιμωρούνται και χάνονται.
6) Πιθανή αλληγορία των
δύο ληστών. Ο Ιωσήφ με δύο κατάδικους εκ των οποίων ο ένας έζησε και ο άλλος
πέθανε. Και ο Ιησούς ήταν με δύο κατάδικους. Ο ένας μετανόησε και σώθηκε, ο
άλλος χάθηκε.
Xristianikanea.blogspot.gr
H ιστορία του Ιωσήφ στην Αίγυπτο No1
Η ιστορία του Iωσήφ στην Αίγυπτο (Νο4)
H ιστορία του Ιωσήφ στην Αίγυπτο No5
H ιστορία του Ιωσήφ στην Αίγυπτο No6
Xristianikanea.blogspot.gr
H ιστορία του Ιωσήφ στην Αίγυπτο No1
Η ιστορία του Iωσήφ στην Αίγυπτο (Νο4)
H ιστορία του Ιωσήφ στην Αίγυπτο No5
H ιστορία του Ιωσήφ στην Αίγυπτο No6
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου