Ιωάν. 2:13
Επλησίαζε δε το πάσχα των Ιουδαίων, και ανέβη εις Ιεροσόλυμα ο Ιησούς. Και εύρεν εν τω ιερώ, τους πωλούντας βόας και πρόβατα και περιστεράς, και τους αργυραμοιβούς καθημένους. Και ποιήσας μάστιγα εκ σχοινίων, εδίωξε πάντας εκ του ιερού και τα πρόβατα και τους βόας, και τα νομίσματα των αργυραμοιβών έχυσε και τας τραπέζας ανέτρεψε, και προς τους πωλούντας τας περιστεράς είπε· Σηκώσατε ταύτα εντεύθεν· μη κάμνετε τον οίκον του Πατρός μου οίκον εμπορίου........Πληροφορίες σχετικά με το Πάσχα
Τι έκαναν με το αρνί
Το αρνί του Πάσχα έπρεπε να φαγωθεί με άζυμο άρτο, έπλεναν καλά το σπίτι για να μην υπάρχει τίποτα από το προζύμι, κοιτάξτε σε τι ακρότητες έφταναν....
ΠΡΟΖΥΜΙ= Συμβολίζει την Αμαρτία. Τη Ψευδοδιδασκαλια.
1Κορ. 5:6 -8
Δεν είναι καλόν το καύχημά σας. Δεν εξεύρετε ότι ολίγη ζύμη κάμνει όλον το φύραμα ένζυμον; Καθαρίσθητε λοιπόν από της παλαιάς ζύμης, διά να ήσθε νέον φύραμα, καθώς είσθε άζυμοι. Διότι το πάσχα ημών εθυσιάσθη υπέρ ημών, ο Χριστός· ώστε ας εορτάζωμεν ουχί με ζύμην παλαιάν, ουδέ με ζύμην κακίας και πονηρίας, αλλά με άζυμα ειλικρινείας και αληθείας.
Ματθ. 16:12
Τότε ενόησαν, ότι δεν είπε να προσέχωσιν από της ζύμης του άρτου, αλλ' από της διδαχής των Φαρισαίων και Σαδδουκαίων.
-Επίσης στη γιορτή των Άζυμων συμπεριλαμβάνετε και το Πάσχα παρόλο που είναι ξεχωριστή η μια με την άλλη.
Δηλ. η γιορτή των Άζυμων άρχιζε μια μέρα μετά το Πάσχα.
Έξ. 12:18
αρχίζοντας από τη 14η ημέρα τού μήνα, από την εσπέρα, θα τρώτε άζυμα, μέχρι την 21η ημέρα τού μήνα την εσπέρα·
-Έπρεπε να το τρώγανε με χόρτα πικρά.
ΠΙΚΡΑ ΧΟΡΤΑ= Συμβολίζουν, την πικρία του ποτηριού που πήρε ο Κύριος στους ώμους του για μας.
-Επίσης είχαν 4 ποτήρια κρασί για όλους, και έφτιαχναν ένα μίγμα μ’αυτό, κάποια σάλτσα, από σύκα, σταφίδες, ξύδι, και νερό, συνοδευόμενο με το αρνί.
ΙΩΑΝΝΗ Β. 14 –16
Και εύρεν εν τω ιερό, τους πωλούντας βόας και πρόβατα και περιστεράς, και τους αργυραμοιβούς καθήμενους.
Και ποιήσας μάστιγα εκ σχοινίων, εδίωξε πάντας εκ του ιερού και τα πρόβατα και τους βόας, και τα νομίσματα των αργυραμοιβών έχυσε και τας τραπέζας ανέτρεψε
και προς τους πωλούντας τας περιστεράς είπε· Σηκώσατε ταύτα εντεύθεν· μη κάμνετε τον οίκον του Πατρός μου οίκον εμπορίου.
-ο Κύριος καθάρισε το ναό του 2 φορές.
Η δεύτερη είναι στο Ματθ. 21:12 Κατόπιν ο Ιησούς μπήκε στο ναό του Θεού και έδιωξε όλους εκείνους που έκαναν αγοραπωλησίες μέσα στο ναό, και τα τραπέζια των σαράφηδων τα αναποδογύρισε, καθώς και τα καθίσματα εκείνων που πουλούσαν τα περιστέρια,
ΑΡΓΥΡΑΜΟΙΒΟΙ= άλλαζαν ξένα νομίσματα, π.χ. Περσικά, Τύρου, Συριακά,Ρωμαϊκά, Αιγυπτιακά, και Ελληνικά. Και τα άλλαζαν γιατί μόνο τα Ιουδαϊκά ήταν αποδεκτά στην αγορά για τη θυσία, και έπαιρναν οι αργυραμοιβοί τόκο το 25% της άξιας.
-Επίσης οι εισφορές που έδιναν στο ναό έπρεπε να ήταν και αυτά με Ιουδαϊκό χρήμα, και από αυτά κέρδιζαν οι πωλητές των ζωών, οι επιθεωρητές, οι υπεύθυνοι του ναού, και φυσικά οι αργυραμοιβοί.
-Τα ζώα για τη θυσία έπρεπε να είναι εγκεκριμένα από τον Ιερέα, και όλα αυτά για την κερδοσκοπία.
Εάν αγόραζαν τα ζώα έξω από το ναό, ήταν φθηνότερα αλλά υπήρχε περίπτωση να μην τα δεχτούν οι Ιερείς και τα έβγαζαν ελαττωματικά για να τα αγοράζουν μέσα από ναό που ήταν ποιο ακριβά.
Το ίδιο εμπόριο γίνετε και σήμερα.
<<ΠΩΣ ΤΑ ΟΝΟΜΑΖΕ ΑΥΤΑ ΟΛΑ Ο ΛΑΟΣ>>
Το παζάρι των υιών του Άννα. Όμως αυτοί που ήταν υπεύθυνοι για την κατάσταση αυτή ήταν οι Σαδδουκαίοι και οι Φαρισαίοι.
-Ο Ναός είχε γίνει φρούριο τράπεζα αγορά, μακελειό, παζάρι, θέατρο για τους αντιμαχόμενους πολιτικούς, καθώς και θέατρο για τους διδάκτορες του νόμου, είχε γίνει κέντρο εμπορίου γεμάτο ζώα, και μυρωδιές.
-ΕΦΤΙΑΞΕ ΦΡΑΓΓΕΛΙΟ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΟΥ ΤΑ ΣΧΟΙΝΙΑ Σημαίνει ότι τα ίδια τους τα έργα στρέφονται ενάντιων τους.
ΜΙΑ ΣΗΜΕΙΩΣΗ
1ον) Ο Χριστός δεν έβαλε ποτέ κανέναν στο Ναό με το ζόρι, ωμός έβγαλε μέσα από το Ναό με το ζόρι.
2ον) Ο Χριστός δεν πήρε τα ζώα για δική του χρήση.
3ον) Ο Χριστός δεν κτύπησε ανθρώπους, απλά εξάσκησε την εξουσία του και μόνο.
ΤΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΡΓΥΡΑΜΟΙΒΩΝ ΕΧΥΣΕ Δείχνει την περιφρόνηση του για αυτά τα παράνομα χρήματα.
ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΩΛΟΥΝΤΑΣ ….ΕΙΠΕ Λέει είπε, δεν κτύπησε, δεν εξάσκησε βία.
-Ο Θεός σιχαίνεται το εμπόριο δεν το θέλει. Το παράνομο εμπόριο.
Άμ. 8:4-8
Ακούστε τούτο, εσείς που ρουφάτε τους πένητες, και αφανίζετε τους φτωχούς τού τόπου, λέγοντας: Πότε θα περάσει ο μήνας, για να πουλήσουμε γεννήματα; Και το σάββατο, για να ανοίξουμε σιτάρι, μικραίνοντας το εφά, και μεγαλώνοντας τον σίκλο, και νοθεύοντας τα ζύγια τής απάτης; Για να αγοράσουμε τους φτωχούς με ασήμι, και τον πένητα για ένα ζευγάρι υποδήματα, και να πουλήσουμε τα σκύβαλα του σιταριού; Ο Κύριος ορκίστηκε στη δόξα τού Ιακώβ, λέγοντας: Βέβαια, δεν θα λησμονήσω ποτέ κανένα από τα έργα τους.
Πράξ. 8:18 -19
Σαν είδε, λοιπόν, ο Σίμων ότι με το ακούμπημα των χεριών των αποστόλων πάνω στους πιστούς δινόταν το Πνεύμα το Άγιο, τους πρόσφερε χρήματαλέγοντας: «Δώστε και σε μένα την εξουσία αυτή, ώστε σε όποιον επάνω ακουμπήσω τα χέρια μου να λαβαίνει Πνεύμα Άγιο.
1Πέτ. 5:3
ούτε με αισχροκέρδεια, αλλά πρόθυμα· ούτε ως κατεξουσιάζοντας την κληρονομία τού Θεού, αλλά γίνεστε τύποι τού ποιμνίου·
-Η Βαβυλώνα έχει σχέση με το εμπόριο.
Αποκ. 18:11 Και οι έμποροι της γης κλαίνε και πενθούν γι' αυτή, επειδή κανένας δεν αγοράζει πλέον τις πραμάτειες τους·
Αποκ. 18:12 πραμάτειες από χρυσάφι και ασήμι, και πολύτιμες πέτρες, και μαργαριτάρια, και εκλεκτής ποιότητας λινό, και πορφύρα, και μετάξι, και κόκκινο και κάθε αρωματικό ξύλο, και κάθε σκεύος από φίλντισι, και κάθε σκεύος από πολύτιμο ξύλο, και χαλκό, και σίδερο, και μάρμαρο·
Αποκ. 18:13 και κανέλα, και θυμιάματα, και μύρο, και λιβάνι, και κρασί, και λάδι, και σιμιγδάλι, και σιτάρι, και κτήνη, και πρόβατα, και άλογα, και άμαξες, και ανδράποδα, και ψυχές ανθρώπων.
Αποκ. 18:14 Και τα οπωρικά τής επιθυμίας τής ψυχής σου έφυγαν από σένα, και όλα τα παχιά και τα λαμπερά έφυγαν από σένα, και δεν θα τα βρεις πλέον.
Αποκ. 18:15 Οι έμποροι γι' αυτά, αυτοί που πλούτησαν απ' αυτή, θα σταθούν από μακριά εξαιτίας τού φόβου τού βασανισμού της, κλαίγοντας και πενθώντας,
Αποκ. 18:12 πραμάτειες από χρυσάφι και ασήμι, και πολύτιμες πέτρες, και μαργαριτάρια, και εκλεκτής ποιότητας λινό, και πορφύρα, και μετάξι, και κόκκινο και κάθε αρωματικό ξύλο, και κάθε σκεύος από φίλντισι, και κάθε σκεύος από πολύτιμο ξύλο, και χαλκό, και σίδερο, και μάρμαρο·
Αποκ. 18:13 και κανέλα, και θυμιάματα, και μύρο, και λιβάνι, και κρασί, και λάδι, και σιμιγδάλι, και σιτάρι, και κτήνη, και πρόβατα, και άλογα, και άμαξες, και ανδράποδα, και ψυχές ανθρώπων.
Αποκ. 18:14 Και τα οπωρικά τής επιθυμίας τής ψυχής σου έφυγαν από σένα, και όλα τα παχιά και τα λαμπερά έφυγαν από σένα, και δεν θα τα βρεις πλέον.
Αποκ. 18:15 Οι έμποροι γι' αυτά, αυτοί που πλούτησαν απ' αυτή, θα σταθούν από μακριά εξαιτίας τού φόβου τού βασανισμού της, κλαίγοντας και πενθώντας,
-ΚΑΝΑΤΕ ΤΟΝ ΟΙΚΟ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΜΟΥ Βλέπουμε εδώ τον Ιησού ως υιό επί τον οίκο, με εξουσία στον οίκο του Πατέρα του.
-Το επόμενο καθάρισμα που έκανε ήταν ακόμη ποιο ισχυρό. Λέει στο ΜΑΤΘ. ΚΑ. 13. Ότι έκαναν το ναό σπήλαιο ληστών. ΙΕΡ. Ζ. 11 ΗΣ. ΝΑ. 7
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΤΙΣΤΑΘΗΚΑΝ
1ον) Η Οργή του ήταν Θεϊκή, χρησιμοποίησε σκληρή γλώσσα, και αυτή σταματάει τους ανθρώπους.
ΙΩΑΝΝΗ Β. 17
Τότε ενεθυμήθησαν οι μαθηταί αυτού ότι είναι γεγραμμένον, Ο ζήλος του οίκου σου με κατέφαγεν.
-έκανε τους μαθητές να θυμηθούν τα λόγια αυτά, να τα συνδέσουν με το πρόσωπο του Ιησού Χριστού, το ζήλο που είχε για τον οίκο του. ΠΑΡ.Η. 13 - ΨΑΛ. ΞΘ. 9 - ΡΙΘ. 139
-Αυτό που έκανε ο Κύριος είναι ένα μεγάλο θαύμα είναι η δύναμης του. ΖΑΧ. Δ. 6
-Το ίδιο έγινε στη Ναζαρέτ ξανά, χωρίς να του κάνει κανείς τίποτα. ΛΟΥΚ. Δ. 28-30
-Το άλλο ήταν στο Ναό και τους μίλησε με πολύ σκληρή γλώσσα ΙΩΑΝΝΗ. Η. 20, 59
Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ
1ον) -Ο Ιησούς αναγνώριζε την αμαρτία. Α’ ΠΕΤΡ. Ε. 8-9 - ΨΑΛ. ΡΙΘ. 98
2ον) - Δεν έχανε χρόνο με την αμαρτία ούτε συμβιβαζόταν. ΕΞΟΔΟ. ΛΔ. 11-14 - ΗΣΑ. Α. 16
3ον) - Κατάστρεφε την αμαρτία. ΡΩΜ. Σ. 12
4ον) – Δεν είχε καμία σχέση η κοινωνία μ’αυτην. ΕΦΕΣ. Ε. 11 - Β’. ΚΟΡ. Σ. 14-18
ΙΩΑΝΝΗ.. Β. 18
Απεκρίθησαν λοιπόν οι Ιουδαίοι και είπον προς αυτόν· Τι σημείον δεικνύεις εις ημάς, διότι κάμνεις ταύτα;
-Εδώ βλέπουμε την πονηριά της καρδιάς τους ενώ τους φανέρωνε τον εαυτό του λίγο ποιο πριν στο ναό.
ΙΩΑΝΝΗ. Β. 19-22
Απεκρίθη ο Ιησούς και είπε προς αυτούς· Χαλάσατε τον ναόν τούτον, και διά τριών ημερών θέλω εγείρει αυτόν.)
Και οι Ιουδαίοι είπον· Εις τεσσαράκοντα και εξ έτη ωκοδομήθη ο ναός ούτος, και συ θέλεις εγείρει αυτόν εις τρείς ημέρας;)
Εκείνος όμως έλεγε περί του ναού του σώματος αυτού)
Ότε λοιπόν ηγέρθη εκ νεκρών, ενεθυμήθησαν οι μαθηταί αυτού ότι τούτο έλεγε προς αυτούς, και επίστευσαν εις την γραφήν και εις τον λόγον, τον οποίον είπεν ο Ιησούς.
-Δεν μπορούσαν να καταλάβουν τι ακριβώς εννοούσε εδώ, αλλά οι μαθητές κατάλαβαν.
-Λέει: ΕΓΩ ΘΑ ΕΓΕΙΡΩ ΑΥΤΟΝ Εννοεί τον ίδιο του τον εαυτό , και ξέρουμε ότι ο Πατέρας ανάστησε τον Ιησού όχι μόνος του. ΓΑΛ. Α. 1
Ο Ίδιος ο Θεός των Ιουδαίων τους απάντησε από το στόμα του Ιησού αλλά ήταν τόσο πωρωμένες οι καρδιές τους με την αμαρτία που δεν μπορούσαν να δουν και να καταλάβουν το τι έγινε εκεί.
-Ο Ναός αποπερατώθηκε το 62-64 μ.Χ. και μετά 7 χρόνια καταστράφηκε γιατί ο αληθινός Ναός ήταν ο Ίδιος ο Κύριος.
-Η Ανάσταση είναι το μόνο σημείο. ΜΑΤΘ. ΙΒ. 38-40.
-Αργότερα του ζήτησαν πάλι σημείο, αλλά τους απάντησε και πάλι………. ΜΑΡΚ.Η. 11-12 Εδώ δεν λέει ακριβώς έτσι, είναι ένα ελλειπτικό σχήμα από τον ολοκληρωμένο όρκο που λέει: ΟΥΤΩ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΙΣ ΕΜΕ ΚΑΙ ΟΥΤΩ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΗ είναι εβραϊσμός εδώ. Β’. ΣΑΜ. Γ. 35 εδώ είναι ολόκληρος ο όρκος.
-Το σημείο θα μπορούσαν να το δεχτούν μόνο με την πίστη, γιατί κύριος όλα τα έργα του τα έχει σύγκληση στην πίστη πάνω. Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
Ιωάννης β:23-25
Και ενώ ήτο εν Ιεροσολύμοις κατά την εορτήν του πάσχα, πολλοί επίστευσαν εις το όνομα αυτού, βλέποντες αυτού τα θαύματα, τα οποία έκαμνεν.)
Αυτός δε ο Ιησούς δεν ενεπιστεύετο εις αυτούς, διότι εγνώριζε πάντas)
και διότι δεν είχε χρείαν διά να μαρτυρήση τις περί του ανθρώπου· επειδή αυτός εγνώριζε τι ήτο εντός του ανθρώπου.
-κατά την επταήμερη γιορτή πόλοι πίστεψαν στον Κύριο, φυσικά βλέποντας τα σημεία, με μια πίστη ρηχή, και διανοητική, όχι από την καρδιά. ΙΩΑΝΝΗ. Ε.44 - ΙΩΑΝΝΗ.Ι.37-39 - ΙΩΑΝΝΗ. ΙΔ. 10-11
-ενώ βλέπαμε τον Χριστό τόσοι να τον ακολουθούν, σαν άνθρωπος όμως ήταν μόνος. ΗΣΑ. ΝΓ. - ΙΩΑΝΝΗ. Α. 1-11 – ΜΑΤΘ. Η.18-20 - ΨΑΛ. ΚΒ. 6-8 - ΛΟΥΚ. Η. 53 - ΙΩΑΝΝΗ. Ι. 19-20 - Β’ ΚΟΡ.Η. 9 - ΛΟΥΚ. Η. 1-3 - ΦΙΛ. Β. 6-8
-Υπόταξε τον εαυτό του ο Ιησούς στο θέλημα του Θεού. ΜΑΤΘ. ΙΒ. 19
-Ήταν η εικόνα του αόρατου Θεού, Ο Θεός εν σακί. Β’ ΚΟΡ. Δ. 4-6 και όμως έγινε όμοιος με τους ανθρώπους. Β’ΚΟΡ. Ε. 21
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου