Blogger Widgets




9 Νοεμβρίου 2012

Οι αρνητικές προσδοκίες

Οι αρνητικές προσδοκίες είναι αρνητικά συστήματα πεποιθήσεων, που παράγουν ενέργειες αμαρτίας, οι οποίες πιέζουν κάποιον σε πράξεις αμαρτίας.

Μια αρνητική προσδοκία είναι ένα αρνητικό σύστημα πεποίθησης που έχει καθιερωθεί στην καρδιά σου κάπου στο διάβα της ζωής.
Οι αρνητικές προσδοκίες μπορούν να είναι ενάντια στον εαυτό σου, στους άλλους, στις αρχές, σε οργανισμούς, ή στο Θεό. Οι περισσότερες από αυτές καθιερώνονται στο ασυνείδητο επίπεδο και έτσι γενικά αγνοούμε ότι υπάρχουν μέσα μας. Πάραυτα πρέπει να μετανοήσουμε για κάθε μια από αυτές.
Μπορούν να προέλθουν από κατάρες που ειπώθηκαν εναντίον σου ή από κατάρες που εσύ ο ίδιος πρόφερες για τον εαυτό σου. Κάποιος μπορεί να σου πει ότι είσαι ηλίθιος ή μπορεί να πεις εσύ τον εαυτό σου ηλίθιο. Και οι δύο αυτές προφορικές κατάρες θα παράγουν προφανώς μια αρνητική προσδοκία ότι πρέπει να ενεργήσεις σαν να είσαι ηλίθιος. Συνήθιζα να καταριέμαι τον εαυτό μου. Είπα πράγματα όπως, «Είμαι ένας σπουδαστής β΄ επιπέδου». «Το αλφάβητο και εγώ δεν τα πάμε καλά». «Δεν είμαι ορθογράφος». Προφανώς, κάθε μια από αυτές τις φράσεις παράγει αρνητικές προσδοκίες και ζωντανεύει τις αρνητικές δυνάμεις μέσα μου.
Οι αρνητικές προσδοκίες, μπορούν επίσης να προέλθουν από κάποιον, ο οποίος κηρύττει εξωβιβλικές αλήθειες, τις οποίες δέχεσαι ως την αλήθεια που επιδιώκεις να εφαρμόσεις στη ζωή σου. Οι αρνητικές προσδοκίες μπορούν να προέλθουν από την καρδιά σου καθώς αφομοιώνει μια αρνητική εμπειρία η οποία στη συνέχεια δημιουργεί μια αρνητική πεποίθηση εξαιτίας αυτής της εμπειρίας. Για παράδειγμα, εάν ανοίξεις το στόμα σου να εκφράσεις κάτι και γελοιοποιηθείς  γι' αυτό, θα μπορούσες να πιστέψεις το ψέμα και να πεις: "Εάν ποτέ ανοίξω το στόμα μου θα γελοιοποιηθώ".
Ο κατάλογος αρνητικών πεποιθήσεων είναι ατελείωτος. Για παράδειγμα: "Προφανώς θα αποτύχω. Θα καταλήξω πιθανώς στο διαζύγιο. Κανένας δεν με συμπαθεί. Όλοι οι πολιτικοί είναι κακοί. Η κυβέρνηση με κυνηγάει να με πιάσει. Ένα ευσεβές άτομο δεν μπορεί να πετύχει στις επιχειρήσεις. Οι γυναίκες δεν επιθυμούν την αγάπη. Το μόνο που θέλουν οι άνδρες είναι το σεξ."
Οι αρνητικές προσδοκίες ενεργοποιούν το νόμο της πίστης
Συχνά αυτές οι προσδοκίες αυτο-ενισχύονται, επειδή οτιδήποτε αναμένεις και πιστεύεις ότι θα γίνει, πιθανότατα θα συμβεί. Η Βίβλος είναι σαφής καθώς λέει ότι αυτό που κάποιος πιστεύει αυτό και θα λάβει. 
(Μάρκ. 9:23 )
Ο δε Ιησούς είπε προς αυτόν· Το εάν δύνασαι να πιστεύσης, πάντα είναι δυνατά εις τον πιστεύοντα.


(Ματθ. 9:29 )
Τότε ήγγισε τους οφθαλμούς αυτών, λέγων· Κατά την πίστιν σας ας γείνη εις εσάς.

Η πίστη κάποιου κάνει αυτό που θεωρείται αδύνατο να γίνει, δυνατό. Έτσι, ακόμη και αν ήταν απίθανο να αποτύχω στη ζωή, αν πιστέψω ότι θα αποτύχω, τότε θα αποτύχω. Επειδή έχω σπείρει μια κρίση ή ένα σύστημα πεποίθησης στο πνεύμα μου λέγοντας ότι πρόκειται να αποτύχω, ενεργοποιούνται στη ζωή μου αρκετοί βιβλικοί νόμοι .  
Οι αρνητικές προσδοκίες ενεργοποιούν το νόμο της κρίσης
Ο πρώτος είναι ο νόμος της κρίσης που λέει, (Ματθ. 7:12 )
Λοιπόν πάντα όσα αν θέλητε να κάμνωσιν εις εσάς οι άνθρωποι, ούτω και σεις κάμνετε εις αυτούς· διότι ούτος είναι ο νόμος και οι προφήται.

Επομένως, υπάρχει τώρα μια αντίθετη δύναμη που ενεργοποιείται στο σύμπαν που επιστρέφει εναντίον μου και εκτελεί επάνω μου την κρίση που έκανα εναντίον άλλων.
Εάν θεωρείς (ή περιμένεις) οι άνθρωποι να μην είναι φιλικοί, δεν θα είναι φιλικοί προς εσένα. Εάν τους θεωρείς (ή αναμένεις) ότι θα είναι φιλικοί, τότε θα είναι φιλικοί προς εσένα. Προφανώς, μπορεί να πάρει λίγο χρόνο ώστε ορισμένοι εξαιρετικά μη φιλικοί άνθρωποι να αρχίσουν να έχουν φιλικές διαθέσεις απέναντί σου. Εδώ είναι που υπεισέρχεται ο νόμος της σποράς και του θερισμού. Σπέρνεις στη ζωή ενός ατόμου για λίγο και τελικά θερίζεις μια συγκομιδή.
Οι αρνητικές προσδοκίες ενεργοποιούν το νόμο της τιμής, της αγάπης και του φόβου
Αντί να έχουμε αρνητική κρίση προς τους άλλους η Γραφή μας λέει ποια πρέπει να είναι η στάση μας:(1Πέτ. 2:17 )
Πάντας τιμήσατε, την αδελφότητα αγαπάτε, τον Θεόν φοβείσθε, τον βασιλέα τιμάτε.

Να θυμάσαι ότι θα λάβουμε την κρίση που στέλνουμε. Δεν θα ήταν όμορφο να μας ανταποδοθεί τιμή και αγάπη από άλλους και ευλογίες από το Θεό, επειδή Τον σεβόμαστε και Τον υπακούμε;
Όταν περιφρονούμε άλλους, αποκόβουμε τους εαυτούς μας από οποιαδήποτε δώρα ή ευλογίες που μπορεί να έχει προγραμματίσει ο Θεός να λάβουμε μέσω εκείνου του ατόμου. Η τιμή αρχίζει προφανώς με τους γονείς μας, καθώς αυτή είναι μια από τις δέκα εντολές. Ο Θεός έχει επίσης και μια υπόσχεση για την τήρηση αυτής της ιδιαίτερης εντολής:(Έξ. 20:12)
Τίμα τον πατέρα σου και την μητέρα σου, διά να γείνης μακροχρόνιος επί της γης, την οποίαν σοι δίδει Κύριος ο Θεός σου.

Σε οποιοδήποτε τομέα κρίνουμε τους γονείς μας, η ζωή μας δεν θα πάει καλά. Για να γενικεύσουμε αυτήν την αρχή, σε οποιοδήποτε τομέα κρίνουμε κάποιον, η ζωή μας δεν θα πάει καλά.

Οι αρνητικές προσδοκίες ενεργοποιούν το νόμο της σποράς και του θερισμού
Σύμφωνα με το νόμο της σποράς και του θερισμού, πρέπει να θερίσω μια συγκομιδή με βάση αυτό που έχω σπείρει.  
 (Γαλ. 6:7 )
Μη πλανάσθε, ο Θεός δεν εμπαίζεται· επειδή ό,τι αν σπείρη ο άνθρωπος, τούτο και θέλει θερίσει·


(Ωσ. 10:12 )
Σπείρατε δι' εαυτούς εν δικαιοσύνη, θερίσατε εν ελέει· ανοίξατε την αφειμένην σας γήν· διότι είναι καιρός να εκζητήσητε τον Κύριον, εωσού έλθη και επισταλάξη δικαιοσύνην εφ' υμάς.


(Ιώβ 4:8 )
Καθώς εγώ είδον, όσοι ηροτρίασαν ανομίαν και έσπειραν ασέβειαν, θερίζουσιν αυτάς·

Αυτό θα σήμαινε ότι πρέπει να αναμένω να μου έρθουν κρίσεις στους ίδιους τομείς που εγώ έκανα κρίση.  Για παράδειγμα, εάν έχω κάνει μια κρίση ενάντια σε ανθρώπους επειδή είναι υπέρβαροι, στη συνέχεια μπορεί να διαπιστώσω ότι έχω βάλει πνευματικούς νόμους σε κίνηση με αποτέλεσμα να καταλήξω να είμαι υπέρβαρος. Ή να διαπιστώσω ότι προσελκύω κοντά μου μια υπέρβαρη σύζυγο. Ακόμα κι αν είναι λεπτή όταν παντρευόμαστε, η θυελλώδης κρίση μου που στέλνεται συνεχώς από το πνεύμα μου ότι δεν συμπαθώ τους ανθρώπους που είναι υπέρβαροι και ότι δεν θα μου αρέσει αν ποτέ της γίνει βαριά, θα προκαλέσει συνεχή υποτίμηση της αυτοαξίας της καθώς κατακρίνω οποιαδήποτε και κάθε ενέργειά της που θα την έκανε να αποκτήσει βάρος. Τελικά ενδίδει στη σταθερή κριτική και την αρνητική προσδοκία ότι θα γίνει βαριά και βεβαίως, έχω λάβει πίσω ακριβώς αυτό που έχω κρίνει. Έχω τώρα μια/έναν υπέρβαρη(ο) σύζυγο.
Οι αρνητικές προσδοκίες ενεργοποιούν το νόμο του πολλαπλασιασμού
(Ματθ. 7:2 )
διότι με οποίαν κρίσιν κρίνετε θέλετε κριθή, και με οποίον μέτρον μετρείτε θέλει αντιμετρηθή εις εσάς.
Όταν σπέρνω μια αρνητική προσδοκία, την έχω σπείρει στον άνεμο και τώρα πρέπει να θερίσω ανεμοστρόβιλο (Ωσηέ η:7). Μπορεί να σπείρεις μόνο ένα μικρό σπόρο θυμού, αλλά θα θερίσεις μια ολόκληρη συγκομιδή οργής, επειδή ένας μικρός σπόρος που σπέρνεται, μπορεί να παραγει εκατοντάδες σπόρων σε αντάλλαγμα.
 Ο νόμος της αργοπορίας - Μην εξαπατάσαι, δώσε στο νόμο του θερισμού χρόνο να εργαστεί.
Μπορεί να πάρει αρκετό χρόνο για να αυξηθεί η συγκομιδή, έτσι οι αρχικές αμαρτίες σου μπορεί να μη σου επιστρέψουν αμέσως αρνητική αποζημίωση. Αυτό εξαπατά μερικούς ανθρώπους, ώστε να θεωρήσουν ότι "Ο Θεός δε νοιάζεται ότι αμαρτάνω, δε μου συμβαίνει τίποτε κακό." Αλλά η Βίβλος λέει,(Γαλ. 6:7 )
Μη πλανάσθε, ο Θεός δεν εμπαίζεται· επειδή ό,τι αν σπείρη ο άνθρωπος, τούτο και θέλει θερίσει·

   Μην αφήσετε το γεγονός ότι υπάρχει μια καθυστέρηση μεταξύ της σποράς και της διαδικασίας του θερισμού, να σε κάνουν να νομίσεις ότι δε συμβαίνει τίποτε στον πνευματικό κόσμο. Είναι καλά ή κακά πράγματα, ανάλογα με τι είδους σπόρους έχεις σπείρει.

Περίληψη
Ο σπόρος της κρίσης ή της αρνητικής προσδοκίας που σπέρνεται στο πνεύμα μου υπάκουα στέλνει ένα μήνυμα σε όλους όσους βρίσκονται μέσα στη σφαίρα της επιρροής μου. Το πνεύμα μου μπορεί να πει, "είμαι προγραμματισμένος να αποτύχω παρακαλώ ανταποκριθείτε σε μένα σύμφωνα με αυτό το γεγονός". Σ' αυτήν την περίπτωση, το πνεύμα του καθενός γύρω μας, ακούει και λαμβάνει το μήνυμα και ανταποκρίνεται ανάλογα. Τα πνεύματά τους λένε, "Ας κάνουμε ότι μπορούμε ώστε να εξασφαλιστεί ότι το μήνυμα αυτό εκπληρώνεται". Και έτσι συνεχίζω να προσελκύω γεγονότα, ανθρώπους και καταστάσεις στη ζωή μου που εξασφαλίζουν την αποτυχία μου επανειλημμένα. Ελκύω επάνω μου αυτό που θεωρώ αληθινό. Δημιουργώ τον τρόπο ζωής μου που βασίζεται στις πεποιθήσεις που κρατάω εντός μου.  
(Εβρ. 12:15 )
παρατηρούντες μήπως υστερήταί τις από της χάριτος του Θεού, μήπως ρίζα τις πικρίας αναφύουσα φέρη ενόχλησιν και διά ταύτης μιανθώσι πολλοί,

Σαφώς, ο καρπός που θερίζω στη ζωή μου μπορεί να αποτελέσει μια σημαντική ένδειξη που μπορεί να με καθοδηγήσει καθώς ψάχνω για πιθανές προσδοκίες που είχα, είτε καλές είτε κακές. Κάποιος μπορεί να ανακαλύψει ασυνείδητες αρνητικές προσδοκίες, παρατηρώντας τον καρπό που παράγει η ζωή του και στη συνέχεια να ανιχνεύσει το παρελθόν για πιθανές ρίζες οι οποίες είναι οι αιτία αυτού του καρπού.
Θα θελήσω να εξετάσω τις συνειδητές και ασυνείδητες πεποιθήσεις και τις κρίσεις που υποστηρίζω, ώστε να εξασφαλίσω ότι όλα ευθυγραμμίζονται με τη Βίβλο. Για εκείνες που δεν ευθυγραμμίζονται θα πρέπει να μετανοήσω, να τις αποκηρύξω και να τις αντικαταστήσω με ένα πιο βιβλικό σύστημα πεποίθησης. 
 Xristianikanea.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Πήγαινε!

Eπέστρεψε στο Χριστό

Φυλαχτείτε από ένα σοβαρό σύνδρομο....

Που είναι οι άνδρες?

Τρέξε για τη ζωή σου!

Ξύπνα εκκλησία!

Προσευχηθείτε για τη δύναμη του Θεού

Υπάρχει Ένας Άλλος Κόσμος

Zώντας την αγάπη