Λουκ. 10:1 - 2
Ύστερα απ' αυτά ο Κύριος διόρισε κι άλλους εβδομήντα και τους έστειλε, να πάνε πριν από τον ίδιο, σε κάθε πόλη και σε κάθε τόπο που επρόκειτο να επισκεφτεί.
Σ' αυτούς, λοιπόν, έλεγε: «Ο θερισμός είναι πραγματικά πολύς αλλά είναι λίγοι οι εργάτες. Παρακαλέστε λοιπόν τον Κύριο του θερισμού να στείλει εργάτες για το θερισμό του.
Η Καρδιά Του Κυρίου, η βλέψη Του, η λαχτάρα του ήταν, και είναι η Σωτηρία των ψυχών.
Αυτό που Τον κατέτρωγε ήταν να δει το λαό μετανοημένο, σωσμένο.
`Ηξερε όμως καλά ότι αυτό για να γίνει χρειαζόταν πολύ κόπο, και μεγάλη θυσία.
Χρειάζονταν άνθρωποι παραδομένοι, αφιερωμένοι, και αποφασισμένοι, να κάνουν αυτή τη θυσία.
Γι`αυτό στα εδάφια αυτά βλέπουμε να λέει :
«Ο θερισμός είναι πραγματικά πολύς αλλά είναι λίγοι οι εργάτες.
H αποστολή των εβδομήκοντα σημείωσε την πρώτη αποστολή μαθητών στον αγρό εκτός των <<δώδεκα>>, που στάλθηκαν σαν αντιπρόσωποι του Κυρίου να κάνουν το έργο της βασιλείας Του.
Σε λίγα από τα επόμενα κεφάλαια που ακολουθούν στο κατά Λουκά ευαγγέλιο, ο Χριστός δίνει οδηγίες όσον αφορά την όραση του θεριστή.
Και εμείς σαν παιδιά Του Θεού, είμαστε θεριστές, που εργαζόμαστε στον αγρό Του.
Σαν εργάτες στο θερισμό, ο σκοπός μας είναι το ότι κάποια μέρα θα ακούσουμε να μας πει:
<<Εύγε δούλε αγαθέ και πιστέ>>.
`Ομως χρειάζονται κάποιες προοπτικές που πρέπει να έχει ο θεριστής, και αυτό θα δούμε στη συνέχεια. Ο Θεριστής πρέπει να έχει εξουσία
Στο κατά Λουκά ευαγγέλιο μας λέει Ο Λόγος Του Θεού:
Λουκ. 10:17- 20
Υπέστρεψαν δε οι εβδομήκοντα μετά χαράς, λέγοντες· Κύριε, και τα δαιμόνια υποτάσσονται εις ημάς εν τω ονόματί σου.
Είπε δε προς αυτούς· Εθεώρουν τον Σατανάν ως αστραπήν εκ του ουρανού πεσόντα.
Ιδού, δίδω εις εσάς την εξουσίαν του να πατήτε επάνω όφεων και σκορπίων και επί πάσαν την δύναμιν του εχθρού, και ουδέν θέλει σας βλάψει.
Πλην εις τούτο μη χαίρετε, ότι τα πνεύματα υποτάσσονται εις εσάς· αλλά χαίρετε μάλλον ότι τα ονόματά σας εγράφησαν εν τοις ουρανοίς.Οι εβδομήκοντα που αποστάλθηκαν και γύρισαν χαρούμενοι επειδή και τα δαιμόνια υποτάσσονταν σ`αυτούς, δεν είχαν λάβει καν `Αγιο Πνεύμα!
`Ομως παρ`αυτά, γεύτηκαν την εξουσία που είναι δοσμένη στο όνομα Του Ιησού.
`Εχουμε την εξουσία στο όνομά Του, και τη δύναμη Του Αγίου Πνεύματος, αλλά ο Σατανάς δεν θέλει να εξασκήσουμε την εξουσία μας αυτή σαν θεριστές, και προσπαθεί με κάθε τρόπο, και μεθοδία, να μας σταματήσει.
Λέει στο 20 εδάφιο, <<χαίρετε μάλλον ότι τα ονόματά σας εγράφησαν εν τοις ουρανοίς>>.
Αυτό τι σημαίνει?
Σημαίνει ότι η εξουσία μας επί του Σατανά προέρχεται από το γεγονός του ότι είμαστε πολίτες του ουρανού, είμαστε γραμμένοι στα μητρώα του ουρανού, και ανήκουμε στο Κύριο της δόξης, που έχει την απόλυτη εξουσία επάνω μας, καθώς μας έχει σκεπάσει με το αίμα της θυσίας Του.
Θα πρέπει λοιπόν τι να κάνουμε?
Να χαιρόμαστε!
Να χαιρόμαστε σ`αυτό μάλλον, παρά να χαιρόμαστε απλά και μόνο επειδή έχουμε δύναμη.
Ο Θεριστής πρέπει να έχει συμπόνια
`Ενα πολύ καλό, και ωραίο παράδειγμα που μας δίνει Ο Λόγος, είναι αυτό του καλού Σαμαρείτη.
Λουκ. 10:33 - 37
Σαμαρείτης δε τις οδοιπορών ήλθεν εις τον τόπον όπου ήτο, και ιδών αυτόν εσπλαγχνίσθη,
και πλησιάσας έδεσε τας πληγάς αυτού επιχέων έλαιον και οίνον, και επιβιβάσας αυτόν επί το κτήνος αυτού, έφερεν αυτόν εις ξενοδοχείον και επεμελήθη αυτού·
και την επαύριον, ότε εξήρχετο, εκβαλών δύο δηνάρια έδωκεν εις τον ξενοδόχον και είπε προς αυτόν· Επιμελήθητι αυτού, και ό,τι συ δαπανήσης περιπλέον, εγώ όταν επανέλθω θέλω σοι αποδώσει.
Τις λοιπόν εκ των τριών τούτων σοι φαίνεται ότι έγεινε πλησίον του εμπεσόντος εις τους ληστάς;
Ο δε είπεν· Ο ποιήσας το έλεος εις αυτόν· Είπε λοιπόν προς αυτόν ο Ιησούς· Ύπαγε και συ, κάμνε ομοίως.Λέει λοιπόν η ιστορία καθώς τον είδε εκείνος ο Σαμαρείτης τον σπλαχνίστηκε.
Τι θα πει σπλαχνίζομαι?
Σπλαχνίζομαι σημαίνει= αυτός που αισθάνεται λύπη για τη δυστυχία κάποιου, και όχι μόνο αυτό, αλλά δείχνει διάθεση να τον βοηθήσει, αυτός που εκδηλώνει την ευσπλαχνία του, ο πολύ στοργικός.
Τί έκανε λοιπόν, ας το δούμε από κοντά.
και πλησιάσας : πήγε κοντά, δεν έκανε αυτό που έκαναν οι άλλοι, δεν άλλαξε πορεία, δεν τον αγνόησε, δεν σκέφτηκε την εθνικότητά του, την προσωπικότητά του, το ποιόν του, δεν επηρεάστηκε από τούς άλλους...έδεσε τας πληγάς αυτού: που σημαίνει ότι μπορεί να έσχισε το ωραίο ένδυμά του, χωρίς να υπολογίσει το κόστος, για να πάρει κομμάτια και να δέσει τις αιμόφυρτες πληγές.
επιχέων έλαιον και οίνον: χρησιμοποίησε από τα αγαθά που είχε, το λάδι, και τον οίνο, που ίσως τα είχε για πούλημα, για να μπορεί να ζει από τα χρήματα αυτά.
Δεν σκέφτηκε όλο αυτό το δρόμο που έκανε, γιατί δεν τον έκανε συχνά λόγω των αποστάσεων που υπήρχαν, για να παραδώσει τα αγαθά αυτά σε εκείνους που τα είχαν παραγγείλει, και που τώρα είναι ελλειπή.
`Οχι δεν σκέφτηκε τίποτα απ`όλα αυτά.
και επιβιβάσας αυτόν επί το κτήνος αυτού, έφερεν αυτόν εις ξενοδοχείον και επεμελήθη αυτού: Δεν έφταναν όλα αυτά, αλλά τον ανέβασε στο γαϊδουράκι του, και τον κουβαλούσε στην υπόλοιπη πορεία του μέχρι το πανδοχείο.Θα μπορούσε να τον αφήσει, και να φύγει εφόσον έκανε αυτή την αγαθή πράξη, όμως Ο Λόγος Του Θεού μας λέει ότι:
και την επαύριον, ότε εξήρχετο, εκβαλών δύο δηνάρια έδωκεν εις τον ξενοδόχον και είπε προς αυτόν· Επιμελήθητι αυτού, και ό,τι συ δαπανήσης περιπλέον, εγώ όταν επανέλθω θέλω σοι αποδώσει. Ανάλαβε την επιμέλειά του
`Έδινε από τα χρήματά του κάθε φορά που πέρναγε από εκεί, για να μπορέσει να συντηρηθεί ο άνθρωπος. Τι φοβερό! τι καρδιά!
Δεν παραπονιόταν που έδινε όλα αυτά, αλλά και από το χρόνο του, τα έφερνε έτσι ώστε να τα προλαβαίνει όλα.
Ο θεριστής φανερώνει την ποιότητα αυτή του χαρακτήρα που λέγεται ευσπλαχνία. βλέπει τους ανθρώπους σαν το μεγαλύτερο πλούτο Του Θεού, και γνωρίζει ότι έχουν πλαστεί κατά την εικόνα Του.
Για το θεριστή κάθε άτομο στον κόσμο είναι ο πλησίον, και όχι μόνο εκείνοι που ζουν κοντά του, ή εκείνοι που αυτός γνωρίζει.
Το άτομο που ενεργεί ως πλησίον, δείχνει έλεος, και ευσπλαχνία σε όλους εκείνους που συναντά στο δρόμο του.
Ο Ιησούς μας προτρέπει και μας επωμίζει την ευθύνη να δείχνουμε ενδιαφέρον για τους άλλους, όπως ακριβώς έκανε και ο Σαμαρείτης.
<<Η ζωή της προσευχής του θεριστή>>Λουκ. 10:5-8
Εις ήντινα δε οικίαν εισέρχησθε, πρώτον λέγετε· Ειρήνη εις τον οίκον τούτον. Και εάν μεν ήναι εκεί υιός ειρήνης, θέλει αναπαυθή επ' αυτόν η ειρήνη σας· ει δε μη, θέλει επιστρέψει εις εσάς. Εν αυτή δε τη οικία μένετε τρώγοντες και πίνοντες τα παρ' αυτών διδόμενα· διότι ο εργάτης είναι άξιος του μισθού αυτού· μη μεταβαίνετε εξ οικίας εις οικίαν. Και εις ήντινα πόλιν εισέρχησθε και σας δέχωνται, τρώγετε τα παρατιθέμενα εις εσάς,Aυτό το παράδειγμα προσευχής συγκεντρώνεται στην επιθυμία που έχει το άτομο να υπηρετήσει το φίλο του.
Πολλές από τις προσευχές μας συγκεντρώνονται γύρω από τον εαυτό μας.
Η προσευχή αυτή του ανθρώπου ήταν για τις ανάγκες του φίλου του.
Εάν αρχίσουμε να προσευχόμαστε για τις ανάγκες των άλλων, και δε νοιαζόμαστε μόνο για τις δικές μας, θα δούμε ότι θα αποκτήσουμε ένα βάρος για άλλους, και θα ψάχνουμε να βρούμε ευκαιρίες να τους υπηρετήσουμε.
`Ενας θεριστής θα πρέπει να έχει επιμονή στην προσευχή και αρνήτε να παραιτηθεί.
<<Οι προτεραιότητες ενός θεριστή>>Λουκ. 12:42 - 47
Και ο Κύριος είπε· Τις λοιπόν είναι ο πιστός οικονόμος και φρόνιμος, τον οποίον θέλει καταστήσει ο κύριος αυτού επί των υπηρετών αυτού, διά να δίδη εν καιρώ την διωρισμένην τροφήν; Μακάριος ο δούλος εκείνος, τον οποίον ελθών ο κύριος αυτού θέλει ευρεί πράττοντα ούτως.Αληθώς σας λέγω, ότι θέλει καταστήσει αυτόν επί πάντων των υπαρχόντων αυτού. Εάν δε είπη ο δούλος εκείνος εν τη καρδία αυτού, Βραδύνει να έλθη ο κύριός μου· και αρχίση να δέρη τους δούλους και τας δούλας, και να τρώγη και να πίνη και να μεθύη,θέλει ελθεί ο κύριος του δούλου εκείνου, καθ' ην ημέραν δεν προσμένει και καθ' ην ώραν δεν εξεύρει, και θέλει αποχωρίσει αυτόν, και το μέρος αυτού θέλει θέσει μετά των απίστων.Εκείνος δε ο δούλος, όστις γνωρίσας το θέλημα του κυρίου αυτού δεν ητοίμασεν ουδέ έκαμε κατά το θέλημα αυτού, θέλει δαρθή πολύ·Ο θεριστής γνωρίζει ότι ο χρόνος του θερισμού είναι περιορισμένος.
Πρέπει να βρεθεί πράττοντας το θέλημα Του Θεού όταν επιστρέψει ο Κύριος.
Ο Θεός θα εμπιστευτεί στο άτομο που είναι πιστό στα λίγα, μεγαλύτερους τομείς ευθύνης.
-Ο πονηρός δούλος όμως ενώ γνώριζε το θέλημα του Κυρίου του, δεν το έκανε.
Τιμωρήθηκε για την εσκεμμένη παρακοή του.
Είναι ανάγκη να ετοιμαστούμε ώστε να πάρουμε ενεργό μέρος στο να πράξουμε αυτό που ο Θεός μας κάλεσε να κάνουμε, όχι απλά και μόνο να μιλάμε γι`αυτό, η να αναπαυόμαστε μέσα σ`αυτό,που κάναμε.
<<Το μήνυμα του θεριστή>>Λουκ. 14:17 -23
και απέστειλε τον δούλον αυτού τη ώρα του δείπνου διά να είπη προς τους κεκλημένους· Έρχεσθε, επειδή πάντα είναι ήδη έτοιμα. Και ήρχισαν πάντες με μίαν γνώμην να παραιτώνται. Ο πρώτος είπε προς αυτόν· Αγρόν ηγόρασα, και έχω ανάγκην να εξέλθω και να ίδω αυτόν· παρακαλώ σε, έχε με παρητημένον.Και άλλος είπεν· Ηγόρασα πέντε ζεύγη βοών, και υπάγω να δοκιμάσω αυτά· παρακαλώ σε, έχε με παρητημένον. και άλλος είπε· Γυναίκα ενυμφεύθην, και διά τούτο δεν δύναμαι να έλθω. Και ελθών ο δούλος εκείνος, απήγγειλε προς τον κύριον αυτού ταύτα. Τότε οργισθείς ο οικοδεσπότης, είπε προς τον δούλον αυτού· Έξελθε ταχέως εις τας πλατείας και τας οδούς της πόλεως, και εισάγαγε εδώ τους πτωχούς και βεβλαμμένους και χωλούς και τυφλούς.Και είπεν ο δούλος· Κύριε, έγεινεν ως προσέταξας, και είναι έτι τόπος. Και είπεν ο κύριος προς τον δούλον· Έξελθε εις τας οδούς και φραγμούς και ανάγκασον να εισέλθωσι, διά να γεμισθή ο οίκός μου.Λέει: Έρχεσθε, επειδή πάντα είναι ήδη έτοιμα.
`Εχουμε κληθεί για να διακηρίξουμε ότι ο Χριστός τελείωσε το έργο της σωτηρίας.
Διαδίδουμε τα νέα, όσο πλατιά, και μακρυά γίνετε, ότι όλα είναι έτοιμα για εκείνους που επιθυμούν να δειπνίσουν στο τραπέζι του Κυρίου.
Σίγουρα δεν θα ανταποκριθούν όλοι στην πρόσκληση της σωτηρίας.Ορισμένοι θα προβάλουν δικαιολογίες ως προ το γιατί δεν είναι έτοιμοι.
Και ήρχισαν πάντες με μίαν γνώμην να παραιτώνταιΕμείς όμως στο κήρυγμά μας να είμαστε απροσοπόληπτοι, και να προσφέρουμε τη σωτηρία σε όλους, άσχετα αν ακούσουν η αν απειθήσουν.
<<Η χαρά του θεριστή>>
Λουκ. 15:5
Και ευρών αυτό, βάλλει επί τους ώμους αυτού χαίρων.Αν κοιτάξουμε όλο το κεφάλαιο αυτό, θα δούμε ένα χαμένο πρόβατο, ένα χαμένο νόμισμα, και ένας άσωτος χαμένος γιος, φανερώνουν τη μεγάλη αγάπη του Θεού για τους χαμένους.
Αγαπητοί ξέρετε τι παρατηρούμε σε όλες αυτές τις περικοπές όταν το χαμένο βρέθηκε?
Επακολούθησε μεγάλη χαρά!
Ποτέ δε θα έχεις μεγαλύτερη χαρά, από το να δεις κάποιο άτομο να έρθει στη σωτήρια γνώση Του Ιησού.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου