Blogger Widgets




17 Φεβρουαρίου 2010

ΕΞΕΤΑΖΕΤΕ ΕΑΥΤΟΥΣ

Paul Washer


Θα σας κηρύξω ένα μήνυμα απόψε που έχει εξαγριώσει πάρα πολλούς ανθρώπους της εκκλησίας. Έχει εξαγριώσει πολλούς από τους πιο ηλικιωμένους. Έχει εξαγριώσει πολλούς από τους νέους. Πολλοί νέοι στους οποίους κήρυξα αυτό το μήνυμα έχουν εξαγριωθεί μανιωδώς, αλλά οι άνθρωποι που έχουν εξαγριωθεί περισσότερο ακούγοντας αυτό το μήνυμα, είναι οι γονείς των νέων.


washer08Έχω ανακαλύψει ότι υπάρχει κάτι σχεδόν εκπληκτικό ανάμεσα στους γονείς που, αν μπορούν κατά κάποιο τρόπο να ισχυρίζονται στα παιδιά τους, ότι επαγγέλλονται πίστη στον Ιησού Χριστό, φαίνεται να στέκονται πάνω σ' αυτό και αυτό τους δίνει σιγουριά και χαρά και φαίνεται να ενοχλούνται οποιαδήποτε στιγμή κάποιος έρθει και τους ρωτήσει γι' αυτόν τον ισχυρισμό. Φαίνεται ότι θα προτιμούσαμε να σταθούμε πάνω σε μια ψεύτικη ελπίδα απ' ότι ν' ακούσουμε την αλήθεια.


Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που δεν θέλουν ν' ακούσουν την αλήθεια, επειδή θα ταράξει την ψεύτικη ελπίδα που έχουν ότι θα πάνε στον ουρανό, ενώ στην πραγματικότητα δεν θα πάνε. Υπάρχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι στον Χριστιανισμό (τον Αμερικανικό Χριστιανισμό) που πιστεύουν ότι είναι εντάξει με τον Θεό, που πιστεύουν ότι είναι σωσμένοι, επειδή τους το είπε κάποιος κήρυκας, ο οποίος θα έπρεπε να ξοδέψει περισσότερο χρόνο στη μελέτη της Βίβλου και λιγότερο χρόνο στο κήρυγμα.


Ακούω ανθρώπους σ' ολόκληρο τον κόσμο - και ιδιαίτερα σ' αυτή τη χώρα - να μου λένε ότι είναι σωσμένοι και τους ρωτάω πώς γνωρίζουν ότι είναι σωσμένοι. Λοιπόν, επειδή πιστεύουν. Και κανένας δεν τους έκανε τη δεύτερη ερώτηση: Πώς γνωρίζεις ότι πιστεύεις;


Αν στέλναμε απόψε αυτό το εκκλησίασμα σε κάθε γωνιά αυτής της πόλης, θα ανακαλύπταμε ότι η μεγάλη πλειοψηφία των ανθρώπων σ' αυτή την πόλη πιστεύουν ότι πιστεύουν. Κι εμείς γνωρίζουμε ότι αυτό δεν είναι αλήθεια. Αν πηγαίναμε σε ταβέρνες ή σε χώρους που χρησιμοποιούν ναρκωτικές ουσίες απόψε, αν πηγαίναμε απόψε σε καζίνο οπουδήποτε σ' αυτόν τον κόσμο, θα βρίσκαμε ανθρώπους που πιστεύουν ότι πιστεύουν. Κι η ερώτηση είναι: Πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι εμείς πιστεύουμε, όταν τόσοι πολλοί άνθρωποι λένε ότι πιστεύουν κι εμείς γνωρίζουμε ότι δεν πιστεύουν.


Στην Αμερική έχουμε συνδυάσει δύο διδασκαλίες κι έχουμε χάσει και τις δύο. Υπάρχουν δύο πολύ σημαντικές διδασκαλίες στη Χριστιανική πίστη. Το πρώτο είναι αυτό που κοινώς αποκαλούμε (ένα όνομα που δεν μ' αρέσει, αλλά θα το χρησιμοποιήσω απόψε) την ασφάλεια του πιστού, ότι κάθε άτομο που έχει αληθινά πιστέψει στον Ιησού Χριστό είναι αναγεννημένο και είναι ασφαλές. Ο ίδιος Θεός που τους έσωσε, θα τους κρατήσει σωσμένους. Η ασφάλεια του πιστού.

Υπάρχει όμως κι άλλη μία διδασκαλία, την οποία δεν ακούμε πολύ γι' αυτήν. Δεν είναι μόνο η διδασκαλία της ασφάλειας, αλλά η διδασκαλία της βεβαιότητας. Είναι αλήθεια ότι η δύναμη του Θεού φυλάει κάθε αληθινό πιστό. Αυτή είναι η διδασκαλία της ασφάλειας, αλλά η διδασκαλία της βεβαιότητας είναι: Πώς μπορείς να είσαι βέβαιος ότι είσαι αληθινός πιστός; Πώς μπορείς να ξέρεις ότι είσαι αληθινός πιστός;


Είχα ανθρώπους που μου είπαν: «Λοιπόν, απλά ξέρω ότι το ξέρω.» Τους λέω ότι υπάρχει μία οδός που φαίνεται σωστή στους ανθρώπους. Αυτή οδηγεί στον θάνατο.


Είχα ανθρώπους που μου είπαν: «Λοιπόν, γνωρίζω μέσα στα κατάβαθα της καρδιάς μου ότι είμαι σωσμένος.» Η Βίβλος λέει ότι η καρδιά είναι απατηλή και σφόδρα διεφθαρμένη. Η διαφθορά της ξεπερνά τη γνώση. Θέλεις λοιπόν στ' αλήθεια να εμπιστευτείς έναν νου που είναι λανθασμένος; Θέλεις πραγματικά να εμπιστευτείς μία καρδιά που είναι διεφθαρμένη;


Είχα ακόμα ανθρώπους που μου είπαν: "Λοιπόν, ξέρω ότι είμαι σωσμένος διότι ο κήρυκας μου είπε ότι είμαι σωσμένος." Από πότε οι άνθρωποι έχουν τέτοια εξουσία; Κι έπειτα το χειρότερο απ' όλα: «Ξέρω ότι είμαι σωσμένος γιατί έχω βαδίσει με τον Θεό.» Αγαπητοί μου φίλοι, θέλω να σας πω αυτό: Αν δεν βαδίζετε με τον Θεό τώρα, δεν μπορείτε να έχετε καμία επιβεβαίωση ότι έχει ποτέ σωθεί.
Δεν διδάσκουμε εδώ απόψε ότι, αν βαδίζεις με τον Θεό και είσαι σωσμένος και μετά σταματήσεις να βαδίζεις με τον Θεό, χάνεις τη σωτηρία σου. Αυτό που λέμε είναι ότι έχουμε τη βεβαιότητα ότι έχουμε έρθει να Τον γνωρίσουμε, όχι επειδή μία φορά μετανοήσαμε, αλλά επειδή συνεχίζουμε να μετανοούμε και σήμερα. Δεν είναι απλά επειδή μία φορά βαδίσαμε μ' Εκείνον. Συνεχίζουμε να βαδίζουμε μ' Εκείνον σήμερα, επειδή Εκείνος που άρχισε ένα καλό έργο, θα το τελειώσει.

Λέει στη Β' Κορινθίους κεφ. 13/ιγ':5. Ο Παύλος είχε έρθει σε μία εκκλησία όπου πολλοί απ' αυτούς επαγγέλλονταν τον Ιησού, πολλοί απ' αυτούς βάδιζαν με σαρκικότητα κι εκείνος δεν τους ρωτάει, δεν τους λέει: «Να σας ρωτήσω κάτι. Πότε ήταν η πρώτη φορά που ζητήσατε τον Ιησού Χριστό να έρθει στην καρδιά σας;» Ούτε καν ανέφερε την εμπειρία της αλλαγής του. Πάει κατευθείαν στον Ενεστώτα χρόνο και τους λέει το εξής (εδάφιο 5): «Εξετάζετε τον εαυτό σας, αν είστε στην πίστη. Δοκιμάζετε τον εαυτό σας. Ή, δεν γνωρίζετε ότι ο Χριστός είναι μέσα σας; Εκτός αν είστε σε κάτι αδόκιμοι.»


Αν δω κάποιον που, ας πούμε, για τρία-τέσσερα χρόνια φαίνεται να έχει βαδίσει με τον Θεό, αγαπούσε τους αγίους, έκανε φιλότιμες προσπάθειες στην προσευχή, γνώριζε τον Λόγο, συναθροιζόταν με άλλους πιστούς και όλα τα συναφή κι έπειτα αρχίζει βαθμιαία να πέφτει. Αρχίζει να απομακρύνεται. Αρχίζει να επιτρέπει στον κόσμο και την αμαρτία και σε άλλα πράγματα να μπουν στη ζωή του. Αρχίζει να απολαμβάνει την κοινωνία με ασεβείς. Τότε δεν πάω να του πω: «Ξέρεις ότι είσαι Χριστιανός και πρέπει να αποφύγεις το ξεγλίστρημα.»


Πάω και του λέω: «Έχεις ομολογήσει την καλή ομολογία. Έχει διακηρύξει σε πολλούς ότι είσαι πιστός, αλλά τώρα αρχίζεις να ζεις σαν άπιστος. Είναι πολύ πιθανόν, ποτέ να μην Τον γνώρισες κι ότι μέχρι σ' αυτό το σημείο, όλα ήταν ένα πολύ απατηλό έργο της σάρκας, επειδή αν ένα έργο Θεού δεν συνεχίζει, ποτέ δεν ήταν έργο Θεού.»


Τι λέει τώρα ο Παύλος σ' αυτό το άτομο; Λέει: Δοκίμαζε τον εαυτό σου. Δοκίμαζε τον εαυτό σου. Κάνε ένα τεστ. Θα ήθελα washer04να σας πω κάτι, αγαπητοί μου φίλοι. Ο Ουρανός και η Κόλαση, η αιωνιότητα και ο θάνατος ίσως δεν είναι πάρα πολύ πραγματικότητα σε σας, αλλά σας διαβεβαιώνω, είναι ό,τι πιο πραγματικό σ' αυτόν τον κήρυκα. Θα μπορούσε ελάχιστα να με νοιάζει αν έχεις οικονομικό πρόβλημα ή αυτοεκτίμηση. Το μόνο πράγμα που μπορεί να με κρατήσει ξύπνιο όλη νύχτα και να κλέψει τον ύπνο από τα μάτια μου είναι το γεγονός ότι πολλοί από σας θα πεθάνετε και θα πάτε στην κόλαση.


Εξετάζετε τους εαυτούς σας! Δεν είναι κάποιο πράγμα για να παίζει κανείς. Δεν είναι κάτι που πρέπει να σε ανησυχήσει για μια μέρα. Μιλάμε για την αιωνιότητα. Είναι καλά η ψυχή σου; Αν εξετάζεις τον εαυτό σου μέσα στο φως της Γραφής, θα βρεθείς πλήρης και ολοκληρωμένος, αναγεννημένος, κρατημένος από τη δύναμη του Θεού; Είναι καιρός να κάνεις ένα τεστ και να σταματήσεις να βασίζεσαι στα συναισθήματά σου και να σταματήσεις να βασίζεσαι σε ό,τι σου λέει ο καθένας και να σταματήσεις να συγκρίνεις τον εαυτό σου με άλλους ανθρώπους που αποκαλούν τους εαυτούς τους Χριστιανούς, επειδή η πλειοψηφία των ανθρώπων στην Αμερική, που αποκαλούν τους εαυτούς τους Χριστιανούς, είναι χαμένοι.


Κάποιοι ηγέτες στη Νοτιο-Βαπτιστική Ομολογία έχουν πει το εξής: Αν πάρουμε σοβαρά αυτά που η Βίβλος λέει για τον Χριστιανισμό, θα πρέπει να πούμε ότι λιγότεροι από το 10 με 15% όλων των μελών είναι σωσμένοι. Και μη νομίζετε ότι αυτό ισχύει μόνο για τους Νοτιο-Βαπτιστές. Ισχύει για όλους.


Είπε, δοκιμάζετε τους εαυτούς σας. Εξετάζετε τους εαυτούς σας. Όχι μόνο μια επιφανειακή εξέταση. Όχι μόνο να ακούσεις τα λόγια αυτού του κήρυκα και μετά να βγεις εκεί έξω και να επιτρέψεις στον Σατανά να κλέψει τον Λόγο του Θεού από την καρδιά σου. Ενώ βρίσκεσαι εδώ κι ενώ ο Χριστός είναι παρών κι ενώ ο Λόγος κηρύττεται, εξέτασε τον εαυτό σου. Είναι κάτι δραστικότατο. Η αμαρτία περιμένει έξω από την πόρτα. Συσπειρώνεται για να εφορμήσει και η επιθυμία της είναι να σε έχει. Ενώ βρίσκεσαι εδώ και ο Χριστός είναι παρών, εξέτασε τον εαυτό σου.


Τόσες πολλές φορές στη Νότιο Αμερική, καθώς εργαζόμουν στα βουνά των Άνδεων, έπρεπε να διασχίσω γεφυρούλες πάνω από φαράγγια που σχεδόν δεν βλέπεις τον πάτο τους. Δοκιμάζεις τα σχοινιά. Δοκιμάζεις το ξύλο. Είναι γερή η γέφυρα; Εξετάζεις προσεκτικά. Γιατί; Βγαίνεις στη μέση αυτού του πράγματος, αυτό σπάει κι εσύ είσαι νεκρός. Με τον ίδιο τρόπο, αυτή η σωτηρία πάνω στην οποία στέκεσαι, την οποία εμπιστεύεσαι, ίσως να είναι σαν τρίχα αλόγου. Όταν αιωρηθείς εκεί έξω στην αιωνιότητα, πολλοί από σας θα αιωρείστε πάνω σε τίποτα πιο δυνατό από την τρίχα του αλόγου κι όταν οι φωτιές της κόλασης εκτοξευθούν, θα καεί και θα πέσεις.


Εξέτασε τον εαυτό σου. Πάρε τον Λόγο του Θεού και αυτά που λέει ο Λόγος του Θεού για τον αληθινό Χριστιανό και εξέτασε τον εαυτό σου σ' αυτό το φως. Αν βρεθείς ελλιπής σ' αυτό το τεστ, μετανόησε και πίστεψε. Ρίξε τον εαυτό σου στο έλεος του Θεού. Κράξε σ' Εκείνον μέχρι να γίνει ένα έργο. Κι αυτό είναι κάτι άλλο, έτσι δεν είναι; Άλλο ένα ολόκληρο κήρυγμα. Μέχρι ένα έργο να γίνει.
Αυτός ο ανόητος Χριστιανισμός στην Αμερική. «Επαναλάβετε αυτά τα λόγια μετά από μένα.» Όχι, πρέπει να περιμένεις τον Κύριο. Πρέπει να κράζεις σ' Εκείνον μέχρι το έργο να γίνει. Ένα αληθινό έργο, ένα τελειωμένο έργο, ένα πλήρες έργο.


Πώς μπορούμε να πάρουμε ένα τεστ; Πώς μπορούμε να δοκιμάσουμε τη ζωή μας; Πώς μπορείς να δοκιμάσεις τον εαυτό σου απόψε και να δεις αν είσαι αληθινά Χριστιανός; Πρέπει μόνο να πάμε στον Λόγο του Θεού για να το κάνουμε αυτό. Πήγαινε στην Α' Ιωάννη κεφ. 5.


Α' Ιωάννη κεφ.5/ε':13. Ο Ιωάννης μας δίνει την αιτία μέσα στο Ευαγγέλιό του. Στο κατά Ιωάννη κεφ. 20/κ':31 μας λέει γιατί γράφει το Ευαγγέλιό του. Γράφει το Ευαγγέλιό του έτσι ώστε οι άνθρωποι να πιστέψουν ότι ο Ιησούς είναι ο Γιος του Θεού, ότι Αυτός είναι ο Χριστός, ότι θα έχουν αιώνια ζωή. Γιατί γράφει την επιστολή του; Μας λέει εδώ στον Α' Ιωάννη κεφ.5/ε':13: «Αυτά έγραψα (αυτή την επιστολή) σε σας που πιστεύετε στο όνομα του Υιού του Θεού, (σ' εκείνους που επαγγέλονται τον Χριστό. Γιατί;) για να γνωρίζετε ότι έχετε αιώνια ζωή...»
Θέλεις να γνωρίζεις αν είσαι ή όχι αναγεννημένος; Διάβασε το βιβλίο του Α' Ιωάννη, διότι το Α' Ιωάννη είναι φτιαγμένο από μια σειρά από τεστ και πρόκειται να κάνουμε αυτά τα τεστ απόψε. Και προσεύχομαι στον Θεό να σας δώσει αυτά για να ακούσετε.


Και θέλω να σας πω κάτι και θέλω να το κάνω εντελώς ξεκάθαρο. Μην ακούτε την καρδιά σας. Ακούτε τον Λόγο του Θεού. Μην ακούτε τι λέει ο μπαμπάκας σας για τη σωτηρία σας. Συγκρίνετε αυτά που γνωρίζετε για την κρυφή ζωή σας.
Τώρα, γιατί το είπα αυτό; Πάρα πολλοί από σας, νεαροί, πλανάτε τους γονείς σας. Είναι απίστευτο, διότι εξωτερικά συμμορφώνεστε με τον νόμο τους, αλλά δεν είναι δικό σας νόμος. Δεν είναι μέσα στην καρδιά σας. Και στα κρυφά, εσείς ξέρετε ποιοι είστε. Κι έπειτα κάποιοι από σας που δεν είστε παιδιά, αλλά ενήλικες, έφηβοι που μεγάλωσαν, που είναι έξω στον κόσμο, βγαίνετε εκεί έξω. Ξέρετε ποιοι είστε. Η μαμά σας κι ο μπαμπάς σας δεν ξέρουν. Μερικοί από σας, ενήλικες, τα μέλη της εκκλησίας δεν γνωρίζουν, αλλά όταν είστε εκεί έξω μόνοι σας, αυτό το άτομο θέλω να συγκρίνετε με τον Λόγο του Θεού. Όχι αυτό που βρίσκεται εδώ, που φαίνεται όμορφο, όχι αυτό εδώ που φοράει ένα θρησκευτικό μέικ-απ. Εκείνο εκεί έξω, όταν κανείς δεν κοιτάζει. Πάρε αυτό το άτομο και σύγκρινέ το απόψε με τον Λόγο του Θεού και κοίταξε αν στέκεται. Κοίταξε αν στέκεται.


Λες: «Αδελφέ Πωλ, δείχνεις λίγο απότομος απόψε.» Πώς περίμενες να είμαι, αν ένα τρένο που κινείται αργά μπροστά μας κι έβλεπα το μικρό μου αγοράκι μόλις μερικά εκατοστά μακριά απ' τον τροχό. Περιμένατε να του ψιθυρίσω στο αυτί του: «Κάνε πίσω, παιδί μου.» Περιμένατε να μην ταραχτώ καθόλου, αλλά να κάνω μια ευγενική κίνηση με το χέρι μου; Ή θα περιμένατε να ουρλιάξω: «Μηηηηηηηηηηη!!!!» Πώς περιμένατε να κηρύξω γι' αυτά τα πράγματα; Ας πάρουμε αυτή την κρυφή ζωή σας και να τη συγκρίνουμε με τον Λόγο του Θεού.
Α' Ιωάννη 1/α':5 : «Και αυτή είναι η υπόσχεση, την οποία ακούσαμε απ' αυτόν και αναγγέλλουμε σε σας, ότι: Ο Θεός είναι φως και σ' αυτόν δεν υπάρχει κανένα σκοτάδι.»


washer-1Τι σημαίνει αυτό; Όπως σε όλα τα γραπτά του Ιωάννη, αφήνει τα πράγματα ανοικτά. Αφήνει τα πράγματα ανοικτά. Πιστεύω ότι, καθώς κοιτάζεις μέσα σ' αυτό το κείμενο, θα ανακαλύψεις ότι υπάρχουν δύο πράγματα που λέει ο Παύλος. Πρώτα απ' όλα όποτε μιλάμε για φως και το βλέπουμε αυτό στον Ιωάννη κεφ.3/γ', μιλάμε για αγιασμό, δικαιοσύνη. Ο Θεός είναι ένας άγιος Θεός. Είναι ένας δίκαιος Θεός, δεν έχει αμαρτία, δεν έχει ψεγάδι, δεν έχει σκιά, ούτε ίχνος ανηθικότητας μέσα Του. Ο Θεός δεν μπορεί να πειρασθεί. Εσύ μπορείς να πειρασθείς διότι υπάρχει ακόμα ένα στοιχείο του κακού μέσα σου που παρασύρεται προς το κακό. Ο Θεός δεν έχει κακό μέσα Του. Το κακό δεν μπορεί να Τον ελκύσει. Το απαξιώνει. Το περιφρονεί. Είναι άγιος.


Όμως νομίζω ότι, αυτό δεν είναι η κύρια έννοια του Ιωάννη εδώ. Ο Ιωάννης συνδιαλέγεται με μια ομάδα ψευδοπροφητών που βασικά λένε σε όλους ότι ο Θεός είναι ένας πολύ σκοτεινός, ομιχλώδης και κρυφός χαρακτήρας και ότι η γνώση για τον Θεό είναι εσωτεριστική. Είναι κρυμμένη και σκοτεινή και μόνο ελάχιστοι άνθρωποι τη γνωρίζουν. Και πιστεύω ότι ο Ιωάννης αντικρούει αυτούς τους ψευδοπροφήτες και το λέει αυτό κι εσείς ακούστε πολύ προσεκτικά. Αυτό είναι που λέει. Λέει ότι ο Θεός είναι φως. Κι εννοεί αυτό: Ο Θεός μας αποκάλυψε ποιος είναι και μας αποκάλυψε το θέλημά Του. Το έκανε πολύ ξεκάθαρο.


Τώρα, θα ήθελα να σας πω, πως θα άλλαζαν τα πάντα στην Αμερική αν τα μέσα μαζικής επικοινωνίας πίστευαν αληθινά σ' αυτό. Τι είδους θεό έχουμε στην Αμερική; Ποιος είναι ο θεός των πολιτικών στην Αμερική; Είναι αυτό το είδος του θεού, στον οποίο μπορείς να προσεύχεσαι, αλλά δεν μπορείς να ορίσεις ποιος είναι. Είναι ένας θεός για τον οποίο μπορείς να μιλήσεις σε μια πολιτική ομιλία, αλλά δεν μπορείς να καθορίσεις ποιο είναι το θέλημά του. Κι αυτός είναι καλός θεός για να έχεις. Γιατί; Διότι δεν είσαι πλέον υπόλογος σε έναν τέτοιο θεό. Δεν ξέρεις ποιος είναι και δεν ξέρεις τι θέλει, έτσι απλά κάνεις ό,τι η σαρκική, πονηρή καρδιά σου θέλει να κάνεις. Είναι πολύ βολικός θεός και αυτό είναι το είδος του θεού που έχουν κάποιοι υποτιθέμενοι Χριστιανοί.


Ο Ιωάννης όμως αντιμάχεται σ' αυτό και λέει το εξής: Όχι, φίλε μου, ο Θεός σου έχει πει ακριβώς ποιος είναι και ο Θεός σου έχει πει ακριβώς τι απαιτεί από σένα. Δεν είναι ένας κρυφός Θεός. Τώρα που το μάθαμε αυτό, ας πάμε στο επόμενο εδάφιο.


Λέει το εξής: «Αν πούμε ότι έχουμε κοινωνία μαζί Του...» Τι σημαίνει αυτό; Αν πούμε ότι είμαστε σωσμένοι, είναι ακριβώς αυτό που σημαίνει. Αν πούμε ότι Τον γνωρίζουμε, αν πούμε ότι μένουμε εν Αυτώ. Για τόσα πολλά χρόνια στην Αμερική, εξαιτίας μιας συγκεκριμένης σχολής που το διέδωσε αυτό, διδαχτήκαμε ότι η Α' Ιωάννου μιλάει για τη διαφορά μεταξύ ενός Χριστιανού που βαδίζει με κοινωνία με τον Θεό κι ενός Χριστιανού που δεν βαδίζει με κοινωνία με τον Θεό. Παίρνουν αυτό το εδάφιο κι εννοούν ότι, αν πούμε ότι γνωρίζουμε Αυτόν, αν πούμε ότι γνωρίζουμε Αυτόν, αν πούμε ότι γνωρίζουμε Αυτόν κι όμως περπατάμε μέσα σε σκοτάδι, απλά είμαστε συγχυσμένοι Χριστιανοί. Δεν εννοεί αυτό το εδάφιο.
Αυτό που λέει το εδάφιο είναι το εξής: «Αν πούμε ότι έχουμε κοινωνία μαζί Του και περπατάμε στο σκοτάδι, λέμε ψέματα και δεν πράττουμε την αλήθεια.» Αν πούμε ότι είμαστε Χριστιανοί και όμως περπατάμε στο σκοτάδι, λέμε ψέματα. Τώρα, ξέρω τι πάει να γίνει στην καρδιά σας αυτή τη στιγμή. «Ναι, αλλά δεν ξέρεις την καρδιά μου, αδελφέ Πωλ. Ξέρω ότι ξέρω ότι ξέρω ότι είμαι σωσμένος.»


Θα μπορούσα ξανά να νοιαστώ ελάχιστα για την καρδιά σου, διότι δεν είναι αυτό που είπε ο Ιωάννης. Ο Ιωάννης λέει, αν πούμε ότι έχουμε κοινωνία με τον Θεό κι όμως περπατάμε στο σκοτάδι, είμαστε ψεύτες. Τώρα, τι σημαίνει να περπατάς στο σκοτάδι; Λοιπόν, πρώτα απ' όλα πρέπει να καταλάβεις τι είναι το σκοτάδι. Είναι το αντίθετο του φωτός. Αν πούμε ότι είμαστε Χριστιανοί κι όμως περπατάμε. (Τι σημαίνει να περπατάς; Να προχωράς με έναν τρόπο ζωής.) .κι όμως ο τρόπος ζωής μας διαψεύδει όλα όσα ο Θεός μας έχει πει για τον Εαυτό Του και διαψεύδει το θέλημα του Θεού, είμαστε ψεύτες. Αυτό σημαίνει αυτό το εδάφιο. Είναι καθαρό όπως ένα κουδούνι.


Τώρα, ακούστε με. Ακούστε με. Θα σας το ξαναπώ. Κοιτάξτε στο εδάφιο 6. «Αν πούμε ότι έχουμε κοινωνία μαζί Του». Αν πούμε ότι είμαστε Χριστιανοί κι όμως περπατάμε, διάγουμε έναν τρόπο ζωής μέσα στο σκοτάδι, ηγούμαστε ενός στυλ ζωής που διαψεύδει τις ιδιότητες και τη φύση του Θεού, αυτά που ο Θεός έχει πει για τον Εαυτό Του, αν το στυλ της ζωής μας δεν αντανακλά τίποτα από τον χαρακτήρα του Θεού και το στυλ της ζωής μας αντιφάσκει εντελώς με αυτά που ο Θεός είπε για το θέλημά Του, τότε είμαστε ψεύτες, όταν λέμε ότι είμαστε Χριστιανοί.


Πρέπει να το καταλάβουμε. Έχετε αυτιά; Πρέπει να το καταλάβετε. Υπάρχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι που περπατούν τριγύρω. Μπορείτε να τους δείτε. Είναι σαν μια ομίχλη πάνω από τα κεφάλια τους. Γι' αυτό η θρησκεία είναι τόσο επικίνδυνη. Όλα αυτά τα ανόητα νεαρά παιδιά εδώ πέρα που κηρύττουν, αν επαναλάβεις μία προσευχή, θα πας στον ουρανό και τη στιγμή που το προφέρουν αυτό πάνω σε κάποιο άτομο, είναι σαν να έρχεται μια ομίχλη πάνω τους. Είναι καιρός να κόψουμε αυτή την ομίχλη με ένα βαθύτερο και μεγαλύτερο φως. Κι αυτό είναι ο Λόγος του Θεού.


Αγαπητέ μου φίλε, άκουσέ με! Ο Ιωάννης λέει ότι, αν λες ότι είσαι Χριστιανός κι όμως το στυλ της ζωής σου, ο δρόμος που βρίσκεσαι, δεν αντανακλά τον χαρακτήρα Του και τα πράγματα που κάνεις έρχονται ενάντια στο θέλημά Του ως τρόπος ζωής, σου λέει ότι είσαι ψεύτης όταν λες ότι είσαι Χριστιανός.
Τώρα ας προχωρήσουμε. Ορίστε το επόμενο εδάφιο. Εδάφιο 8. «Αν πούμε ότι δεν έχουμε αμαρτία, εξαπατούμε τον εαυτό μας και η αλήθεια δεν υπάρχει μέσα μας. Αν ομολογούμε τις αμαρτίες μας, ο Θεός είναι πιστός και δίκαιος ώστε να συγχωρήσει σε μας τις αμαρτίες, και να μας καθαρίσει από κάθε αδικία.»


Αν λέμε ότι δεν έχουμε αμαρτία, εξαπατούμε τον εαυτό μας και η αλήθεια δεν υπάρχει μέσα μας. Υπήρξαν τάσεις ή οριακές περιπτώσεις στον Χριστιανισμό μέσα στην Ιστορία της Εκκλησίας που πίστευαν σε μια αναμάρτητη τελειότητα. Λοιπόν, η Γραφή δεν το διδάσκει αυτό. Η Βίβλος διδάσκει ότι ακόμα και ο πιο ώριμος, ο πιο θεοσεβής Χριστιανός είναι ακόμα ευάλωτος στην αμαρτία.


Αυτό που μας διδάσκει αυτό είναι το εξής. Μία από τις μεγαλύτερες αποδείξεις ότι ένα άτομο έχει αληθινά αναγεννηθεί, ότι ένα άτομο είναι αληθινά παιδί του Θεού, είναι ότι θα είναι ευαίσθητοι απέναντι στην αμαρτία μέσα στη ζωή τους και θα οδηγούνται στη μετάνοια και την εξομολόγηση αυτής της αμαρτίας.

Δεν είναι εκπληκτικό! Και οι περισσότεροι ποιμένες, όταν το κηρύττω αυτό, χαμογελούν. Ξέρουν ακριβώς για τι πράγμα washer10μιλάω. Όποτε κηρύττω σε μια εκκλησία και υπάρχει μία κίνηση του Θεού και μία κίνηση του Θεού που αφορά την αμαρτία και οι άνθρωποι αρχίζουν να σπάνε και στις αμερικανικές εκκλησίες όταν έρχεται κάποιος μπροστά για να προσευχηθούμε, νομίζω ότι είναι εκπληκτικό, ότι πάντα έρχονται μπροστά οι πιο θεοσεβείς, οι πιο αφιερωμένοι, οι πιο πνευματικοί άνθρωποι που κλαίνε για την αμαρτία τους και είναι πάντα τα πιο σαρκικά, ασεβή, κακόβουλα, απεχθή, πονηρά μέλη της εκκλησίας που κάθονται εκεί πίσω, κρύα σαν πέτρα, σαν να είναι τέλειοι. Αυτό που βλέπετε είναι η διαφορά ανάμεσα στους χαμένους και τους σωσμένους μέσα σε ένα εκκλησίασμα.


Ένας αληθινός Χριστιανός είναι ευαίσθητος στην αμαρτία. Ευαίσθητος στην αμαρτία. Ευαίσθητος στην αμαρτία. Να σας κάνω μια ερώτηση. Πότε ήταν η τελευταία φορά που έκλαψες για την αμαρτία σου; Αυτό είναι τρομακτικό. Πότε ήταν η τελευταία φορά που συντρίφτηκες για την αμαρτία σου; Αυτό είναι τρομακτικό. Μερικοί από σας μπορεί να μη γνωρίζετε καν για τι πράγμα μιλάω. Όταν είμαστε παιδιά του Θεού, ο Θεός μας φυλάει. Μιλάει για τη ζηλότυπη αγάπη Του για τον Ισραήλ. Δεν είναι μεγαλύτερη για την Εκκλησία; Σε φυλάει ο Θεός;

Μπορώ να θυμηθώ τη μεγάλη μου αγάπη για τα βιβλία στο κολλέγιο κι είχα πάει στο βιβλιοπωλείο εκεί στο κολλέγιο να αγοράσω ένα βιβλίο μαζί με ένα φίλο μου και είχαν μείνει μόνο δύο τόμοι. Υπήρχαν δύο κι εμείς ήμασταν δύο. Τράβηξα τον πρώτο τόμο κι αγαπώ τα βιβλία και υπήρχε ένα μικρό σκίσιμο σε μια απ' τις σελίδες. Αντάλλαξα το βιβλίο με τον άλλο. Του έδωσα αυτό το βιβλίο και τράβηξα το άλλο. Πάμε στο ταμείο. Αγοράζουμε τα βιβλία μας. Πάω σπίτι και όλη την ώρα ήμουν σαν να είχα σκοτώσει άνθρωπο, σαν να είχα σκοτώσει άνθρωπο.

Τελικά και μετά που προσευχήθηκα, τον πήρα τηλέφωνο και του είπα: «Πρέπει να σου μιλήσω.»
«Έλα, τι είναι; Μπορείς να μου πεις από το τηλέφωνο.»
«Όχι, δεν μπορώ να σου πω από το τηλέφωνο. Πρέπει να σε ιδωθούμε πρόσωπο με πρόσωπο.» Και μετά πήγα μπροστά του, έκλαψα και του ζήτησα συγχώρηση. Γιατί; Επειδή είμαι ευλαβής; Όχι. Επειδή ο Θεός φυλάει τα παιδιά Του. Βλέπω Χριστιανούς και είναι εκπληκτικό για μένα... «Αδελφέ Πωλ, έλα να μας κηρύξεις. Θέλουμε αναζωπύρωση.» Κι όμως, πριν έρθουν στις συναθροίσεις και μετά τις συναθροίσεις πάνε σπίτι και κάθονται μπροστά στην τηλεόραση και βλέπουν όλη αυτή τη βρωμιά. Και δεν είναι καν ευαίσθητοι γι' αυτή την αμαρτία.

Είσαι ευαίσθητος στην αμαρτία; Σε οδηγεί στην εξομολόγηση; Τώρα υπάρχει κάτι που πρέπει να καταλάβετε κάποιοι από εδώ. Πολύ πρόσφατα κάποιος άνθρωπος που γνωρίζω βρέθηκε σε μια πολύ πολύ σοβαρή αμαρτία και κάποιος είπε: «Πώς έπεσε ένας άνθρωπος σαν κι αυτόν σε μια τέτοια αμαρτία;»
Κι εγώ του είπα: «Δεν έπεσε σε αμαρτία. Κανένας άνθρωπος δεν πέφτει σε αμαρτία. Γλίστρησε εκεί όπως όλοι.»


Να σας ρωτήσω κάτι, επειδή κάποιοι από σας μπορεί να είστε Χριστιανοί και πρέπει να ακούσετε μια προειδοποίηση. Γλιστράτε στην αμαρτία; Ξεκινάτε να κάνετε πράγματα τώρα αργά-αργά που ούτε καν θα σκεφτόσασταν να τα κάνατε ένα μήνα πριν; Και λίγο-λίγο, λίγο-λίγο, ξέρετε τι πάει να γίνει; Συνεχίζετε και θα υπάρξει απόδειξη ότι είστε χαμένοι. Αν ο Θεός σας τραβήξει από εκεί, θα είναι απόδειξη ότι είστε σωσμένοι.


Θα πείτε: «Ω, αδελφέ Πωλ, μα δεν με ξέρεις.» Δεν χρειάζεται να σε ξέρω. Ξέρω τον Λόγο του Θεού και ξέρω ότι είναι ο ίδιος για κάθε άνθρωπο. Είσαι ευαίσθητος στην αμαρτία; Θέλω να σας διαβάσω κάποια εδάφια γρήγορα. Απλά ακούστε. Για μένα είναι από τα πιο ευλογημένα κείμενα σε όλη τη Γραφή. Να σας ρωτήσω. Είναι αυτή η συμπεριφορά σας; Υπήρξε ποτέ αυτή η συμπεριφορά σας;

Ο Θεός λέει: «Επειδή, όλα αυτά τα έκανε το χέρι Μου, και έγιναν όλα αυτά, λέει ο Κύριος. Σε ποιον, λοιπόν, θα επιβλέψω; Στον φτωχό, και συντετριμμένον στο πνεύμα, κι εκείνον που τρέμει στον Λόγο Μου.» (Ησα. 66:2) Τρέμεις στον Λόγο Του ή ψάχνεις "παραθυράκια" μέσα σ' αυτόν; Δικαιολογείς την αμαρτία σου; Αποφεύγεις τον Λόγο τώρα διότι ξέρεις ότι θα σου μιλήσει ή θα μιλήσει για σένα; Άνθρωποι έρχονται σε μένα όλη την ώρα και λένε: «Αδελφέ Πωλ, έχω μια νέα σχέση με τον Θεό.»

Κι εγώ πηγαίνω στην Α' Ιωάννου, κεφ.1, εδαφ.8. Λέω: «Έχεις μια νέα σχέση με την αμαρτία; Διότι αν δεν έχεις νέα σχέση με την αμαρτία, δεν έχεις νέα σχέση με τον Θεό. Είσαι ευαίσθητος με την αμαρτία;»

Τώρα, τρίτο τεστ. Βρίσκεται στο εδάφιο 3 του κεφαλαίου 2. «Και με τούτο γνωρίζουμε ότι Τον γνωρίσαμε, αν τηρούμε τις εντολές Του.» Τώρα ακούστε αυτό (εδάφιο 4): «Εκείνος που λέει ότι: Τον γνώρισα, και δεν τηρεί τις εντολές Του, είναι ψεύτης και μέσα σ' αυτόν η αλήθεια δεν υπάρχει.» Ας κοιτάξουμε αυτό το τεστ. Με αυτό γνωρίζουμε ότι Τον γνωρίσαμε. Μιλούσα με έναν Σκωτσέζο λίγο καιρό πριν στο Περού και μου είπε: «Η θεολογία εσάς των Αμερικανών είναι 3000 μίλια φαρδιά και μισή ίντσα βαθιά.» Έχει δίκιο.

Το Ευαγγέλιό μας εδώ είναι παθητικό. Ο ευαγγελισμός μας φτάνει στα όρια της αίρεσης. Πώς ξέρεις ότι Τον γνώρισες; Αν πας στους περισσότερους ποιμένες σ' αυτή την πόλη αυτή τη στιγμή και τους πεις: «Δεν ξέρω αν είμαι σωσμένος ή όχι», θα σου κάνουν την εξής ερώτηση: «Υπήρξε κάποια στιγμή στη ζωή σου που προσευχήθηκες και ζήτησες τον Ιησού να έρθει στην καρδιά σου;» Αν πεις ναι, θα προχωρήσουν στο: «Ήσουν ειλικρινής;» Αν πεις, «Νομίζω», θα πουν, «Τότε είσαι σωσμένος και πρέπει να σταματήσεις τον διάβολο από το να σε ενοχλεί.»

washer03Κοιτάξτε τι λέει η Βίβλος. Πώς μπορείς να ξέρεις ότι είσαι σωσμένος; Πώς μπορείς να το ξέρεις; Κοίταξε τι λέει. Με τούτο ξέρουμε ότι Τον γνωρίσαμε. Επειδή μας το λέει η καρδιά μας; Επειδή ο κήρυκας μας το λέει; Επειδή απλά το αισθανόμαστε; Κοιτάξτε τι λέει. Με τούτο γνωρίζουμε ότι τον γνωρίσαμε, «αν τηρούμε τις εντολές Του». Και αυτό το "τηρούμε" είναι σε Ενεστώτα χρόνο, όπως και άλλα πολλά πράγματα μέσα σ' αυτό το κείμενο. Κι αυτό που λέει είναι: Αν συνεχίζουμε να τηρούμε τις εντολές Του, ξέρουμε ότι Τον γνωρίζουμε. Αν εμμένουμε στις εντολές Του, ξέρουμε ότι Τον γνωρίζουμε.

Και μετά συνεχίζει και λέει: Αυτός που κάνει το αντίθετο, δεν Τον γνωρίζει. Τώρα θέλω να κοιτάξετε κάτι για ένα λεπτό. Τι σημαίνει να τηρούμε τις εντολές Του; Σημαίνει να περπατάς σε μια αναμάρτητη τελειότητα; Όχι. Ξανά αυτό είναι ένα στυλ ζωής. Αν παίρναμε τη ζωή σου για 24 ώρες και την κάναμε ταινία, θα βλέπαμε ένα στυλ ζωής που θα ποθούσε να γνωρίζει τις εντολές του Θεού, θα επιθυμούσε να τις υπακούσει, θα αυξανόταν σε νίκη μέσα στην υπακοή και θα συντριβόταν όταν δεν υπάκουε; Θα βλέπαμε αυτό στη ζωή σου;

Λες: «Τηρούσα τις εντολές πριν.» Ξεχνάς τι λέει: «Αν συνεχίζεις να φυλάττεις...» επιμονή. Γιατί επιμονή; Εξαιτίας των υποσχέσεων του Θεού. Εκείνος που άρχισε ένα καλό έργο, θα το τελειώσει και αν το έργο δεν έχει τελειώσει, δεν το έκανε Εκείνος.
Είναι το στυλ της ζωής σου σημαδεμένο από ένα παθιασμένο ενδιαφέρον για τις εντολές του Θεού και έναν πόθο να τις υπακούσει; Έρχεται πάλι κάποιος σε μένα και λέει: «Αδελφέ Πωλ, έχω μια νέα σχέση με τον Θεό.»

Και του λέω: «Έχεις μια νέα σχέση με την αμαρτία; Επειδή, αν δεν έχεις μια νέα σχέση με την αμαρτία, δεν έχεις νέα σχέση με τον Θεό.» Κι έπειτα ρωτάω: «Αν έχεις μια νέα σχέση με τον Θεό, πες μου λοιπόν, έχεις μια νέα σχέση με τις εντολές Του; Έχεις μια νέα σχέση με τον Λόγο Του; Διότι αν δεν έχεις μια νέα σχέση με τον Λόγο Του, δεν έχεις νέα σχέση μ' Εκείνον.»


Κοιτάξτε τώρα το εδάφιο 4: «Εκείνος που λέει ότι: Τον γνώρισα, και δεν τηρεί τις εντολές Του, είναι ψεύτης, και μέσα σ' αυτόν η αλήθεια δεν υπάρχει» Αν έχεις βρεθεί σε κάποιες συναθροίσεις, ιδιαίτερα ανάμεσα σε ανθρώπους που θεωρούν τους εαυτούς τους σούπερ πνευματικούς και το βροντοφωνάζουν, εννοώ συναθροίσεις που ο κήρυκας θ' αρχίσει να κηρύττει ή η μουσική θα ηχεί και κάποιος θα πηδήξει και θα πει: «Ω, αλληλούια, Αυτός είναι ο Σωτήρας μου. Αλληλούια, Τον γνωρίζω.»

Αυτό είναι ακριβώς εκείνο για το οποίο μιλάει ο Ιωάννης εδώ. Για εκείνον που πηδάει στη μέση της συνάθροισης και λέει: "Γνωρίζω ότι Τον γνώρισα", αλλά δεν τηρεί τις εντολές Του και είναι ψεύτης. Είναι ψεύτης.
Κοιτάξτε πάλι αυτό από τα συμφραζόμενα. Ο Ιωάννης είναι ο απόστολος της αγάπης. Ο Παύλος ήταν γνωστός για το μεγάλο του μυαλό, αλλά νομίζω ότι ο Ιωάννης ήταν γνωστός για τη μεγάλη του αγάπη κι όμως αυτός ο ταπεινός, συντριμμένος απόστολος απαγγέλλει την ετυμηγορία. Είσαι ψεύτης. Είναι εκπληκτικό, δεν είναι;

Τώρα πάει παρακάτω. Ας πάμε σε ένα άλλο τεστ. Κεφάλαιο 2, εδάφιο 6. «Όποιος λέει ότι μένει σ' Αυτόν, οφείλει, όπως Εκείνος περπάτησε, έτσι κι αυτός να περπατάει.» Ο Χριστιανός οφείλει να περπατάει όπως ο Ιησούς περπάτησε κι εσύ λες: «Αδελφέ Πωλ, το πας πολύ μακριά τώρα. Ποιος μπορεί να βαδίσει όπως ο Ιησούς βάδισε;»

Αφήστε με να σας δώσω μια εικόνα για να σας εξηγήσω τι εννοώ. Όταν ήμουν μικρό παιδί, ο πατέρας μου ήταν ένας πολύ μεγάλος άντρας, ένας πολύ έξυπνος άντρας και όπως όλα τα μικρά αγόρια, ήθελα να είμαι ακριβώς όπως εκείνος. Τώρα, εμείς εκεί πάνω στα βόρεια μεγαλώναμε βοοειδή και άλογα. Είχαμε πολύ χιόνι κι ο μπαμπάς θα ερχόταν στο δωμάτιό μου στις 5 το πρωί, ακόμα όταν ήμουν μικρό παιδί και θα έλεγε: «Πωλ αγόρι μου, σήκω.» Κι όταν έλεγε: «Σήκω», σηκωνόσουν.

Και πηγαίναμε εκεί έξω στο χιόνι κι ένα πράγμα που πάντα θυμάμαι ότι έκανα ήταν... Ο πατέρας μου έκανε αυτές τις μεγάλες δρασκελιές κι άφηνε τα ίχνη του πάνω στο χιόνι. Τώρα εγώ ήθελα να περπατήσω όπως ο πατέρας μου περπατούσε και προσπαθούσα να τεντώσω τα πόδια μου και να βάλω το πόδι μου μέσα στο χνάρι του ποδιού του και ξετέντωνα τα πόδια μου. Τώρα μπορείτε να φανταστείτε ότι τέντωνα πολύ μακρύτερα απ' ότι μπορούσα να πάω. Μπορείτε να φανταστείτε πόσο γελοίος φαινόμουν και μπορείτε να φανταστείτε πόσες φορές έπεφτα, αλλά όμως θα ξέρετε κιόλας σ' αυτή την εικόνα ότι η μεγαλύτερή επιθυμία στην καρδιά μου ήταν να βαδίσω όπως εκείνος βάδιζε. Μπορούσες να πεις βλέποντας αυτό το μικρό αγόρι, πως ήθελε να είναι σαν τον μπαμπά του, παρόλο που μερικές φορές δεν έμοιαζε σε τίποτα σ' εκείνον.

Θέλω να σας κάνω μια ερώτηση. Ποια είναι η μεγαλύτερη επιθυμία μέσα στην καρδιά σου; Είναι η μεγάλη σου επιθυμία ναwasher13 περπατήσεις όπως Εκείνος περπάτησε; Να είσαι όπως ήταν Εκείνος; Είναι αυτή η μεγάλη σου επιθυμία; Ψάχνεις να βάζεις το πόδι σου μέσα στα δικά Του χνάρια; Άκουσέ με, άντρα! Άκουσέ με, γυναίκα, διότι αν δεν τον κάνεις, να φοβάσαι. Ένας δημοσιογράφος ήρθε σε μένα μια φορά και μου είπε: «Γιατί λες στους ανθρώπους να φοβούνται όλη την ώρα;»

Είπα: «Επειδή πρέπει να φοβούνται.» Αυτό είναι ξανά ένα τεστ. Αυτή είναι μία εξέταση. Αν έπρεπε να κοιτάξω στη ζωή σου, αν έπρεπε να κάνω ταινία όλο αυτό το πράγμα, θα έβλεπα από την υποτιθέμενη μέρα που πίστεψες, αυτή την επιθυμία να περπατάς όπως Εκείνος ή επιθυμείς να περπατάς όπως όλοι οι άλλοι; Επιθυμείς να περπατάς όπως ο κόσμος και να πράττεις όπως ο κόσμος και να μιλάς όπως ο κόσμος και να συναναστρέφεσαι όπως ο κόσμος; Ταυτίζεσαι με τον κόσμο; Ή με τον Ιησού; Με τον Ιησού;
Δεν συζητάμε για το αν χρειάζεται ή όχι να αφιερώσεις ξανά τη ζωή σου απόψε. Συζητάμε για το αν ή όχι χρειάζεται να σωθείς. Ας προχωρήσουμε τώρα.

πηγη. e-jesus

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Πήγαινε!

Eπέστρεψε στο Χριστό

Φυλαχτείτε από ένα σοβαρό σύνδρομο....

Που είναι οι άνδρες?

Τρέξε για τη ζωή σου!

Ξύπνα εκκλησία!

Προσευχηθείτε για τη δύναμη του Θεού

Υπάρχει Ένας Άλλος Κόσμος

Zώντας την αγάπη