Blogger Widgets




1 Οκτωβρίου 2012

`Αγιος τόπος

  Τι σημαίνει όταν λέμε άγιος τόπος?
 Τι είναι αυτό που κάνει έναν τόπο να είναι άγιος?
Πάμε να το δούμε λοιπόν.
ΕΞΟΔ. Γ.3-5
3. Και είπεν ο Μωϋσής, Ας στρέψω και ας παρατηρήσω το μέγα τούτο θέαμα, διά τι η βάτος δεν κατακαίεται.
4. Και ως είδεν ο Κύριος τον Μωϋσήν ότι έστρεψε να παρατηρήση, εφώνησε προς αυτόν ο Θεός εκ μέσου της βάτου και είπε, Μωϋσή, Μωϋσή. Ο δε είπεν, Ιδού, εγώ.
5. Και είπε, Μη πλησιάσης εδώ· λύσον τα υποδήματά σου εκ των ποδών σου· διότι ο τόπος επί του οποίου ίστασαι είναι γη αγία.
`Oταν ο Κύριος κάλεσε το Μωυσή του είπε ότι ο τόπος που πατά είναι τόπος άγιος.
Τί είναι αυτό που έκανε ένα πολύ μικρό μέρος χώματος που πατούσε ο Μωυσής, να είναι άγιο από κάποιο άλλο μέρος χώματος?
Η απάντηση είναι πολύ απλή! 
Είναι ότι ο Θεός ήταν εκεί!!!
Η  παρουσία Του ήταν ζωντανή!
Οπουδήποτε ο Κύριος κάνει την παρουσία Του φανερή, είναι τόπος άγιος.
 Στην Παλαιά Διαθήκη οι πιστοί προσδοκούσαν να παρευρεθούν στο ναό επειδή ήξεραν ότι ήταν το σπίτι Του Κυρίου, και αγάπησαν να βρίσκονται συνέχεια σ`αυτόν τον άγιο τόπο.
ΨΑΛ.ΡΚΒ 1-2»
Ευφράνθην ότε μοι είπον, Ας υπάγωμεν εις τον οίκον του Κυρίου·
2. Οι πόδες ημών θέλουσιν ίστασθαι εν ταις πύλαις σου, Ιερουσαλήμ·
`Ομως για να παραβρισκόντουσαν στο ναό, στο αγιαστήριο Του Θεού, έπρεπε να έκαναν μια προετοιμασία.
Οι πιστοί άνθρωποι γνώριζαν ότι για να παρουσιαστής στο ναό Του Κυρίου απαιτούσε πνευματική προετοιμασία.
`Ενας άγιος τόπος απαιτούσε την αγιότητα των ανθρώπων, επειδή εισέρχονταν στην παρουσία Του Θεού.
Στον 24ο ψαλμό διαβάζουμε τα εξής:
ΨΑΛ. ΚΔ 3-4
 Τις θέλει αναβή εις το όρος του Κυρίου; και τις θέλει σταθή εν τω τόπω τω αγίω αυτού;
4. Ο αθώος τας χείρας και ο καθαρός την καρδίαν· όστις δεν έδωκεν εις ματαιότητα την ψυχήν αυτού και δεν ώμοσε μετά δολιότητος.
Ο ψαλμός αυτός μας δείχνει καθαρά πως έπρεπε να ήταν εκείνος που θα ανέβαινε στο όρος  της παρουσίας Του Κυρίου, στο όρος της προσευχής Του.
Ο ψαλμός αυτός χρησίμευε στον Ισραήλ, για να τους υπενθυμίζει ότι κανένας δεν ήταν πνευματικά έτοιμος να μπει εκεί μέσα εάν δεν είχε το ζώο της θυσίας, που αυτό για μας σήμερα σημαίνει ότι  η είσοδος δεν είναι δυνατή, παρα μόνο εάν ο τόπος της καρδιάς μας  έχει προετοιμαστεί, έχει αγιασθεί, έχει καθαριστεί, δια Του αίματος Του Ιησού Χριστού.
Πρέπει λοιπόν ο τόπος της καρδιάς μας, ο ναός μας, να καθαριστεί, από όλες τις ακαθαρσίες, για να έρθει ο Κύριος, και να μπει αυτός μέσα.
Θυμάστε τι έκανε ο Ιησούς όταν πήγε στο ναό?
ΙΩΑΝΝΗ Β. 14 –16                                                 
Και εύρεν εν τω ιερό, τους πωλούντας βόας και πρόβατα και περιστεράς, και τους αργυραμοιβούς καθήμενους.
Και ποιήσας μάστιγα εκ σχοινίων, εδίωξε πάντας εκ του ιερού και τα πρόβατα και τους βόας, και τα νομίσματα των αργυραμοιβών έχυσε και τας τραπέζας ανέτρεψε
και προς τους πωλούντας τας περιστεράς είπε· Σηκώσατε ταύτα εντεύθεν· μη κάμνετε τον οίκον του Πατρός μου οίκον εμπορίου.
Ο Κύριος καθάρισε το ναό του.
 Τον καθάρισε από τους αργυραμοιβούς οι οποίοι άλλαζαν ξένα νομίσματα, π.χ. Περσικά, Τυρού, Συριακά,Ρωμαϊκά,  Αιγυπτιακά, και Ελληνικά. Και τα άλλαζαν γιατί μόνο τα Ιουδαϊκά ήταν αποδεκτά στην αγορά για τη θυσία, και έπαιρναν οι αργυραμοιβοί τόκο το 25% της άξιας.
-Επίσης οι εισφορές που έδιναν στο ναό έπρεπε να ήταν και αυτά με Ιουδαϊκό χρήμα, και από αυτά κέρδιζαν οι πωλητές των ζωών,  οι επιθεωρητές, οι υπεύθυνοι του ναού, και φυσικά οι αργυραμοιβοί.
Ο Κύριος καθάρισε το ναό Του από όλους εκείνους οι οποίοι εκμεταλλευόντουσαν το Πάσχα, και τις θυσίες των ζώων, γιατί τι έκαναν, τα ζώα για τη θυσία έπρεπε να είναι εγκεκριμένα από τον Ιερέα, και όλα αυτά για την κερδοσκοπία.
Εάν αγόραζαν τα ζώα έξω από το ναό, ήταν φθηνότερα αλλά υπήρχε περίπτωση να μην τα δεχτούν οι Ιερείς και τα έβγαζαν ελαττωματικά για να τα αγοράζουν μέσα από ναό που ήταν ποιο ακριβά.
Ο Ναός είχε γίνει φρούριο, τράπεζα, αγορά, μακελειό, παζάρι, θέατρο για τους αντιμαχόμενους πολιτικούς, καθώς και θέατρο για τους διδάκτορες του νόμου, είχε γίνει κέντρο εμπορίου γεμάτο ζώα, και  μυρωδιές. 
 Aυτά ήθελε ο Κύριος να βγάλει από το ναό Του, αυτά θέλει να καθαρίσει, και να βγάλει μέσα από το δικό μας ναό, του σώματός μας, για να γίνει ο τόπος εκείνος, όχι οποιοσδήποτε τόπος, αλλά ένας τόπος άγιος, ένας τόπος κατοίκησις Του Πνεύματος Του αγίου.
 Γι`αυτό πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι, και καθαρισμένοι δια Του αίματος Του Ιησού Χριστού, για να μπούμε μέσα στο αγιαστήριο του, στον άγιο τόπο του!
Ο λαός Του Θεού είχε μια προσδοκία, και ζούσαν μ`αυτή.
Η προσδοκία τους ήταν να ανεβούν στον άγιο τόπο, και να ΔΟΥΝ  Τον Κύριο! 
Κοιτάξτε πως το λέει η Αγία Γραφή.
ΨΑΛ. ΚΖ.4
Εν ζήτησα παρά του Κυρίου, τούτο θέλω εκζητεί· το να κατοικώ εν τω οίκω του Κυρίου πάσας τας ημέρας της ζωής μου, να θεωρώ το κάλλος του Κυρίου και να επισκέπτωμαι τον ναόν αυτού.
Επίσης λέει στο ξγ ψαλμό:ΨΑΛ. ΞΓ.2
διά να βλέπω την δύναμίν σου και την δόξαν σου, καθώς σε είδον εν τω αγιαστηρίω.
Στην πραγματικότητα οι Ισραηλίτες δεν μπορούσαν να δουν Το Θεό, αλλα΄ήξεραν ότι η παρουσία Του ήταν εκεί, στον άγιο τόπο, βεβαιωμένη από τα στοιχεία της δύναμης, και της δόξας Του, από τους επαίνους των ανθρώπων, από τους λόγους των προφητών, από τη λατρεία, και τους χορούς των Λευιτών.
Ο λαός Του Κυρίου μπορούσε να λατρέψει Το Θεό, να προσφέρει ευχαριστίες, και επαίνους, οπουδήποτε ήθελαν, σε οποιοδήποτε χώρο, και οποιαδήποτε στιγμή, γιατί απλά Ο Θεός Τους ήταν ΠΑΝΤΟΥ!!!
Αλλά  Ο Θεός επιθυμούσε από το λαό Του, να παρουσιαστούν, και να Του προσφέρουν όλες αυτές τις προσφορές, και τις ευχαριστίες, σε ένα άγιο τόπο όλοι μαζί.
Και αυτό το βλέπουμε στον ψαλμό ρκβ 2-.
ΨΑΛΜΟΣ ΡΚΒ 2-4 
2. Οι πόδες ημών θέλουσιν ίστασθαι εν ταις πύλαις σου, Ιερουσαλήμ·
3. Ιερουσαλήμ, η ωκοδομημένη ως πόλις συνηρμοσμένη ομού.
4. Εκεί αναβαίνουσιν αι φυλαί, αι φυλαί του Κυρίου, κατά το διατεταγμένον εις τον Ισραήλ, διά να δοξολογήσωσι το όνομα του Κυρίου.
-Τι βλέπουμε να λέει  στο τέλος του τέταρτου εδαφίου? Κατά το διατεταγμένον.
`Ηταν μια δεσμευτική κατάσταση για τον Ισραήλ, ήταν διαταγή, δεν ήταν μια επιλογή.
`Ηταν Δ Ι Α Τ Α Γ Η  ο λαός Του να είναι συναγμένος σε ένα άγιο τόπο, που θα αιτούσαν πράγματα όλοι μαζί, και να ομολογούσαν όλοι τις απαντήσεις Του Θεού, και να υψωνόταν Το όνομά Του, ανάμεσα στις συνάξεις τους, όπως βλέπουμε στον 22 ψαλμό.
ΨΑΛ.ΚΒ.22
Θέλω διηγείσθαι το όνομά σου προς τους αδελφούς μου· εν μέσω συνάξεως θέλω σε επαινεί.
`Όπως είπαμε, ο λαός Του Κυρίου μπορούσε να προσευχηθεί, και να λατρεύσει οπουδήποτε, και οποτεδήποτε.
`Ομως στην καρδιά του Δαυίδ ανέβηκε η επιθυμία να φτιάξει έναν τόπο όπου θα ήταν η παρουσία Του Θεού, και όπως γνωρίζουμε τον έφτιαξε ο Σολομώντας.
Ο Σολομώντας γνώριζε ότι οι ουρανοί των ουρανών δεν μπορούσαν να Τον χωρέσουν, όμως οι άνθρωποι Του Θεού χρειαζόντουσαν έναν τόπο όπου θα μαζεύονταν, και θα συμπροσεύχονταν, και έτσι οι προσευχές τους θα ήταν ποιο αποτελεσματικές, γιατί θα υπήρχε η δύναμη της συμφωνίας τους.
ΨΑΛ. Ε. 7
Αλλ' εγώ διά του πλήθους του ελέους σου θέλω εισέλθει εις τον οίκόν σου· θέλω προσκυνήσει προς τον ναόν της αγιότητός σου μετά φόβου σου.

ΨΑΛ. Κ. 1-9
1.  Ο Κύριος να σου υπακούση εν ημέρα θλίψεως το όνομα του Θεού του Ιακώβ να σε υπερασπίση.
2. Να σοι εξαποστείλη βοήθειαν εκ του αγιαστηρίου και εκ της Σιών να σε υποστηρίξη…………………………………..
Ο λαός Του Κυρίου πήγαινε σ`αυτό τον άγιο τόπο για να ανανεώνουν, και να αυξάνουν την πνευματική τους ζωή.
ακούγοντας το νόμο Του Θεού, το Λόγο Του, ώστε να έπαιρναν οδηγία από το Πνεύμα Του Θεού, μέσα από τους προφήτες Του, και να λαμβάνουν την `Άγια κοινωνία... 
-Το συμπέρασμα του σημερινού μας μηνύματος αγαπητοί είναι το εξής:
Aυτό που κάνει έναν τόπο, να είναι άγιος τόπος, δεν είναι η μορφή του κτηρίου, η δομή του κτηρίου, αλλά ένας τόπος είναι άγιος, όταν η παρουσία Του Κυρίου είναι εκεί μεταξύ των ανθρώπων Του, με τα σημεία, και τα θαυμάσια τα οποία κάνει, και ενεργεί.

Χristianikanea.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Πήγαινε!

Eπέστρεψε στο Χριστό

Φυλαχτείτε από ένα σοβαρό σύνδρομο....

Που είναι οι άνδρες?

Τρέξε για τη ζωή σου!

Ξύπνα εκκλησία!

Προσευχηθείτε για τη δύναμη του Θεού

Υπάρχει Ένας Άλλος Κόσμος

Zώντας την αγάπη