Blogger Widgets




15 Σεπτεμβρίου 2012

H φανέρωση Του Κυρίου στον Αβραάμ (είναι οι τρείς άγγελοι αυτοί, τα τρία πρόσωπα του Θεού?)


Γεν.ιη1-2
 Και εφάνη εις αυτόν ο Κύριος εις τας δρυς Μαμβρή, ενώ εκάθητο εν τη θύρα της σκηνής εις το καύμα της ημέρας. Και υψώσας τους οφθαλμούς αυτού, είδε× και ιδού, τρεις άνδρες ιστάμενοι έμπροσθεν αυτού× και ως είδεν, έδραμεν εις προϋπάντησιν αυτών από της θύρας της σκηνής, και προσεκύνησεν έως εδάφους.

Στο κεφάλαιο αυτό παρερμηνεύονται από πολλούς οι άγγελοι δια μέσου των οποίων ο Θεός επισκέφτηκε τον Αβραάμ και έκανε στη συνέχεια κρίση στα Σόδομα και στα Γόμορρα.
Οι τρεις άγγελοι, δεν είναι οι τρεις υποστάσεις του Θεού, ούτε τα τρία πρόσωπα Του, αλλά ο `Ενας Θεός, που είναι πανταχού παρών, και φανερώνεται και δια μέσου των αγγέλων Του, ταυτόχρονα όπου, και όπως θέλει.
Είναι μεγάλη ανοησία να πιστεύουμε ότι κάθε άγγελος φανερώνει και ένα πρόσωπο του Θεού, διότι όλοι οι άγγελοι φανερώνουν το ένα πρόσωπο του πανταχού παρόντος Θεού.
Ο Αβραάμ βλέπει τρεις άνδρες να έρχονται προς την σκηνή του και κατάλαβε ότι ήταν επίσκεψη από Τον Κύριο.
Το γεγονός ότι οι επισκέπτες του αυτοί ήταν άγγελοι, το επιβεβαιώνει Ο Κύριος στο αμέσως  επόμενο κεφάλαιο, όταν οι δύο άγγελοι έφυγαν από τη σκηνή του Αβραάμ, και κατευθύνθηκαν προς τα Σόδομα, και λέγει:
(Γέν. 19:1 )
Ήλθον δε οι δύο άγγελοι εις τα Σόδομα το εσπέρας·........

Στην προς Εβραίους επιστολή, ο συγγραφέας της αναφερόμενος στη φιλοξενία του Αβραάμ και του Λώτ λέει:
(Εβρ. 13:2 )
της φιλοξενιας μη επιλανθανεσθε δια ταυτης γαρ ελαθον τινες ξενισαντες αγγελους

`Οταν ο Αβραάμ τους φιλοξένησε, έγινε ένας διάλογος μεταξύ των αγγέλων του Κυρίου, του Αβραάμ, και της Σάρρας.
Στο Ιη κεφάλαιο,καθώς ο Αβραάμ προσφέρει τη φιλοξενία του, του απαντούν όλοι μαζί ως εξής:
  .....οι δε είπον, Κάμε ούτω, καθώς είπας.Το ίδιο παρατηρούμε και στο 9 εδάφιο που λέει:
Είπον δε προς αυτόν, Που είναι Σάρρα η γυνή σου; 

 Βλέπουμε ότι μέχρι εδώ μιλούν όλοι μαζί στον Αβραάμ.
`Οταν όμως ο Κύριος αρχίζει να μιλάει στον Αβραάμ για να του αναγγείλει τα χαρμόσυνα γεγονότα της γέννησης του Ισαάκ, δεν βλέπουμε να μιλούν και οι τρεις άγγελοι, αλλά μόνο ο ένας.
`Ολη η συζήτηση που επακολουθεί μέχρι και το 15 εδάφιο, γίνεται από ένα και μόνο πρόσωπο, και όχι από τρία, διότι είναι ο άγγελος Του Κυρίου που ομιλεί, ενώ οι άλλοι στέκονταν σαν μάρτυρες στη συζήτηση Του Κυρίου με τον Αβραάμ.
Σε όλα αυτά τα εδάφια, ότι είπε ο Κύριος, είναι ενικού αριθμού, που σημαίνει ότι μιλάει, και εκφράζεται ένα και μόνο πρόσωπο.
Για παράδειγμα στο 10 εδάφιο λέει:
(Γέν. 18:10 )
Και είπεν( o κύριος) Εξάπαντος θέλω επιστρέψει (δε λέει θέλουμε..)προς σε κατά τον αυτόν τούτον καιρόν του έτους....

Και στο 13 και 14 εδάφιο, πάλι λέει:
(Γέν. 18:13 -14)
Και είπε Κύριος προς τον Αβραάμ..... εν τω ωρισμένω καιρώ θέλω επιστρέψει προς σε......

Και στο 15 λέει:
 (Γέν. 18:15) ....Ο δε είπεν, Ουχί, αλλ' εγέλασας.
Μετά τη συζήτηση αυτή ο Αβραάμ σηκώνεται για να ξεπροβοδίσει τους αγγέλους, οι οποίοι είχαν στραφεί προς τα Σόδομα.
Ο ένας απ`αυτούς έμεινε με τον Αβραάμ, ενώ οι άλλοι δύο συνέχισαν την πορεία τους προς τα Σόδομα.
`Οπως βλέπουμε στο 22 εδάφιο, ο Κύριος μιλούσε στον Αβραάμ με τον ένα από τους αγγέλους διότι λέει:
(Γέν. 18:22)
Και αναχωρήσαντες εκείθεν οι άνδρες υπήγον προς τα Σόδομα· ο δε Αβραάμ ίστατο έτι ενώπιον του Κυρίου.

Αυτόν τον άγγελο που έμεινε με τον Αβραάμ η Γραφή τον ονομάζει Κύριο, όχι ότι ο άγγελος ήταν ο Κύριος, αλλά ότι ο Κύριος φανερωνόταν και μιλούσε μέσα απ`αυτόν  στον Αβραάμ, ενώ οι άλλοι δύο είχαν φύγει.

Στα επόμενα εδάφια ακολουθεί η συζήτηση Του Κυρίου με τον Αβραάμ, και είναι θα λέγαμε πρόσωπο προς πρόσωπο.
Ο Αβραάμ απευθύνεται σε ένα πρόσωπο, και όχι σε πολλά.
Οι ιδέες των ειδολολατρών για πολλά πρόσωπα μέσα στη Θεότητα, ήταν ξένες προς τον Αβραάμ και τους απογόνους του.

Ο Θεός μιλούσε πολλές φορές, και με πολλούς τρόπους στους πατέρες στην Παλαιά Διαθήκη, όπως και στην περίπτωση αυτή.
`Ομως δια Του Υιού, και μέσα απ`Αυτόν, ελάλησε σε μας τις τελευταίες ημέρες, δηλαδή από τότε που χρίστηκε ο Υιός από τον Ιωάννη τον Πρόδρομο στον Ιορδάνη ποταμό και μετά.
`Ετσι λέει στην  προς Εβραίους επιστολή.
(Εβρ. 1:1)
πολυμερως και πολυτροπως παλαι ο θεος λαλησας τοις πατρασιν εν τοις προφηταις επ εσχατου  των ημερων τουτων ελαλησεν ημιν εν υιω

`Οπως βλέπουμε δεν υφίσταται θέμα πολλών προσώπων μέσα στη Θεότητα που ήλθαν να μιλήσουν στον Αβραάμ, αλλά είναι φανερό από κάθε άποψη, ότι ήταν άγγελοι Του Θεού.

Οι δύο άλλοι άγγελοι συνέχισαν την πορεία τους στα Σόδομα, για να σώσουν το δίκαιο Λώτ από την καταστροφή.
Ο Λόγος που ο Θεός έστειλε δύο αγγέλους, είναι για να υπάρχει διπλή μαρτυρία, διότι δια στόματος δύο μαρτύρων βεβαιούται πας λόγος.
Αυτό ο Θεός δεν το έκανε για Τον εαυτό Του, διότι είναι Παντογνώστης, αλλά μάλλον να δείξει στο δούλο Του τον Αβραάμ, αλλά και τον Λώτ, ότι η κρίση Του Θεού είναι δίκαιη, και η μαρτυρία των αγίων αγγέλων διπλή. 
Οι άγγελοι καθώς εξηγούν στο Λωτ το λόγο της παρουσίας  τους στα Σόδομα λέγουν:
(Γέν. 19:13)
διότι ημείς καταστρέφομεν τον τόπον τούτον, επειδή η κραυγή αυτών εμεγάλυνεν ενώπιον του Κυρίου· και απέστειλεν ημάς ο Κύριος διά να καταστρέψωμεν αυτόν.

Αυτή είναι η καθαρή ομολογία των ίδιων των αγγέλων, ότι δεν πρόκειται για πρόσωπα της ``Θεότητας``αλλά για αγγέλους που ο Πατέρας Θεός έστειλε για να εκτελέσουν την κρίση Του.

Ο Κύριος μιλάει μέσα από τους αγγέλους αυτούς με τον ίδιο τρόπο που μίλησε  και μέσα από τον πρώτο άγγελο, όταν συζητούσε με τον Αβραάμ.
Ο Θεός έχει την ικανότητα να στέλνει μυριάδες μυριάδων αγγέλους επάνω στο πρόσωπο της γης και να μιλάει μέσω αυτών σε πολλούς πιστούς ταυτόχρονα.
Δεν σημαίνει όμως, ότι ο Θεός είναι μυριάδες διαφορετικά πρόσωπα, είναι `Ενας και έχει τη θαυμαστή ικανότητα να το κάνει.
 Στο ίδιο κεφάλαιο πάλι λέει:
 (Γέν. 19:24 )
Και έβρεξεν ο Κύριος επί τα Σόδομα και Γόμορρα θείον και πυρ παρά Κυρίου εκ του ουρανού·

To εδάφιο αυτό  αναφέρει Το όνομα Του Κυρίου δύο φορές για να δώσει απλά έμφαση, ότι το πύρ ήρθε από Τον Κύριο, και Αυτός είναι που εκτελεί την κρίση.
Δεν έχουμε δύο Κυρίους, αλλά έναν.
Εξάλλου αυτοί που έκαψαν τις πόλεις αυτές ήταν πάλι οι άγγελοι, καθώς οι ίδιοι το ομολογούν στο Λώτ, και λένε:
(Γέν. 19:12-13)
Και είπον οι άνδρες προς τον Λωτ, Έχεις εδώ άλλον τινά; γαμβρόν υιούς ή θυγατέρας ή όντινα άλλον έχεις εν τη πόλει, εξάγαγε αυτούς εκ του τόπου·
διότι ημείς καταστρέφομεν τον τόπον τούτον, επειδή η κραυγή αυτών εμεγάλυνεν ενώπιον του Κυρίου· και απέστειλεν ημάς ο Κύριος διά να καταστρέψωμεν αυτόν.

Oι ίδιοι οι άγγελοι μαρτυρούν ότι υπηρετούν ένα Κύριο, και Αυτός ο `Ενας Κύριος τους έστειλε για να καταστρέψουν τον τόπο.

Ο Λωτ όμως λέγει ότι ο Κύριος καταστρέφει τον τόπο, και σωστά το λέει, διότι εννοείται ότι το κάνει δια μέσου των αγγέλων Του.
Στο 14 εδάφιο λέει:
(Γέν. 19:14 )
Εξήλθε λοιπόν ο Λωτ και ελάλησε προς τους γαμβρούς αυτού, τους μέλλοντας να λάβωσι τας θυγατέρας αυτού, και είπε, Σηκώθητε, εξέλθετε εκ του τόπου τούτου· διότι καταστρέφει ο Κύριος την πόλιν......
Το συμπέρασμα είναι φανερό, ότι ο Αβραάμ και ο Λώτ, όσο και οι δύο άγγελοι, μιλούν για ένα Κύριο, και όχι για Κυρίους.

Είθε αγαπητοί μου, Αυτός ο `Ενας Κύριος  να αποκαλυφθεί μέσα σε κάθε μια καρδιά,  σε κάθε άνθρωπο, είτε πιστό είτε άπιστο, ώστε να γνωρίσει το Ποιος είναι ο Θεός Του!
Πηγή: μέσα από το βιβλίο <Γνώρισε Τον Ιησού>
Του Θεμιστοκλή Κουλούρη, Β.Τ. και Μ.D Θεολογίας

xristianikanea.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Πήγαινε!

Eπέστρεψε στο Χριστό

Φυλαχτείτε από ένα σοβαρό σύνδρομο....

Που είναι οι άνδρες?

Τρέξε για τη ζωή σου!

Ξύπνα εκκλησία!

Προσευχηθείτε για τη δύναμη του Θεού

Υπάρχει Ένας Άλλος Κόσμος

Zώντας την αγάπη